|
Прокоф’єв і Губаренко – паралелі
У Національній філармонії виступить скрипалька Мирослава Которович зі своїм «прочитанням» творів
15 квітня 2018, неділя
Поширити у Facebook
18 квітня Національний симфонічний оркестр під орудою Володимира Сіренка виконає музику класика Сергія Прокоф’єва та українського шістдесятника Віталія Губаренка — Камерну симфонію №2 для скрипки з оркестром, написану 1978 року.
Паралелей між Прокоф’євим та Губаренком — композиторів, які народилися в Україні, але жили в різний час і в різних країнах, насправді більше, ніж може видатися на перший погляд. Стиль Губаренка, учня Дмитра Клебанова у Харківській консерваторії, формувався багато в чому саме під впливом Прокоф’єва. Для Харкова 1950 — 1960-х це був певний виклик, адже музика Прокоф’єва на той час оцінювалася ще не однозначно: 1948 р. вийшла горезвісна постанова ЦК ВКП(б) про оперу «Великая Дружба» В. Мураделі, де його прізвище і Прокоф’єва фігурували серед тих композиторів, чию музику було критиковано за «формалізм».
Губаренко відпрацьовував передусім принципи ліричного симфонізму, його музиці притаманне певне «передчуття катастрофи», що відображало загальну атмосферу постсталінської епохи. Від Прокоф’єва в його творах — специфічна драматургія із властивим їй принципом монтажного (майже кінематографічного) зіставлення контрастних епізодів.
Друга камерна симфонія (близько 20 хвилин звучання) — твір, сповнений сповідально-ліричної, подекуди доволі трагічної, експресивної інтонації. Солісткою виступить відома українська скрипалька Мирослава Которович. Свого часу партію скрипки саме в цьому творі блискуче виконав у супроводі Симфонічного оркестру Харківської філармонії (диригент — Вахтанг Жорданія) її батько, видатний музикант і педагог, засновник ансамблю «Київські солісти», Богодар Которович.
Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Мирослава Которович
Диригенти: Володимир Сіренко
Концертна організація: Національна філармонія України
Джерело: Газета День
|