Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Богдана Півненко:
Которович Мирослава
Півненко Богдана
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Відбувся перший Всеукраїнський конкурс скрипалів імені видатного українського музиканта
29 квітня 2018, неділя
Поширити у Facebook

У рамках Великоднього фестивалю у столичному Великому залі ім. Василя Сліпака НМАУ ім. П.Чайковського стартував новий проект — перший Всеукраїнський конкурс скрипалів імені видатного українського музиканта, народного артиста України, професора Богодара Которовича. Проект організували завідувачка кафедри скрипки НМАУ Богдана Півненко та донька Богодара Антоновича Мирослава, доцент цієї кафедри.

Змагання відбуваються у три тури. У третьому турі й завершальному концерті супроводжуватиме виступи фіналістів Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під керуванням Володимира Сіренка. У конкурсі беруть участь шістнадцять претендентів, яких оцінюватимуть шестеро членів журі: Богдана Півненко, Мирослава Которович, Діма Ткаченко, Назарій Пилатюк (Львів), уродженець України Олександр Бендерський (Франція) та Віктор Кузнєцов (Польща). Усі вони в певні періоди життя навчалися у Богодара Которовича. Відкрився конкурс привітаннями організаторів і коротким концертом членів журі в супроводі Національного ансамблю солістів "Київська камерата" під керуванням Валерія Матюхіна.


Прозвучав Концерт №8 Людвіга Шпора в цікавому бездоганному виконанні Діми Ткаченка.

Потім Назарій Пилатюк зіграв "Паганініану" Натана Мільштейна в перекладенні для скрипки та струнних. Це варіації на найвідомішу тему Паганіні — 24-й каприс ля мінор. Віртуозна салонна п'єса, типова яскрава "бісовка" була виконана цілком технічно й музично зріло.


ІІ і ІІІ частини знаменитого подвійного ре мінорного концерту Й.С. Баха "проспівав" дует досвідчених артистів — Олександра Бендерського та Бориса Громова. Концерт популярний в еталонному виконанні Давида Ойстраха та Ієгуді Менухіна, переграти їх складно. Але у ВЗК ім. Сліпака і солісти, і оркестр, що чуйно акомпанував, зуміли не зіпсувати бахівський шедевр, постаралися на славу.

Завершила вечір Богдана Півненко з І частиною ІІ концерту Нікколо Паганіні. Грала ефектно, і каденція вийшла прекрасно.



Після виступу Богдана Іванівна розповіла про проект.

— Що передувало стартові?

— Цей конкурс — наша з Мирославою мрія. Рік тому ми сиділи в журі у Львові. І договорилися з нею, що настав час створити в Києві серйозний скрипковий конкурс, якого досі не було. Повернувшись, я відразу прийшла до ректора Володимира Івановича Рожка, і він сказав: "Робіть! Усе — зали, класи, все надамо, у всьому сприятимемо".

Которович пропрацював у НМАУ 30 років, він заслужив таку пам'ять.

Наш конкурс має свою специфіку. У кожному турі звучить український твір. Навіть у фіналі буде виконано український концерт, обраний учасниками із запропонованого списку. Для мене українська музика — найкраща у світі.

У нас є серйозні конкурси: державний ім. Лисенка, Олега Криси у Львові. Але я вважаю, що на них приїжджають багато іноземців і забирають непогані грошові призи. А наші випускники йдуть працювати в оркестри й театри. Наша мета — мотивувати українських студентів більше грати.

Ми домовилися з Національним симфонічним оркестром завдяки Михайлу Андрійовичу Кулиняку та його фонду. Вони оплатили участь у конкурсі цього колективу, оскільки тепер скрутні часи й Міністерству культури не до нас.

Усе, що вийшло, — це зусилля мої, Мирослави, Кулиняка та Рожка.

Багато зробила проректор Леся Степанівна Олійник. За що всім їм спасибі. І члени журі, котрим я телефонувала, навіть не запитували, який буде гонорар.

Олександр Бендерський чудово реалізувався у Франції, але скасував два концерти в Іспанії і приїхав віддати данину поваги своєму вчителеві. І Віктор Кузнєцов, лауреат конкурсів Паганіні та Венявського, що давно працює в Польщі, нічого не уточнював, а просто сказав: "Я приїду".

Для фіналістів великою школою стане гра з НСО під керуванням Володимира Сіренка. Діма Ткаченко мені сказав: "Це ми всього хотіли, до всього рвалися. А тепер студенти прагматичні. Але якщо відчують власну затребуваність, зрозуміють, чого треба прагнути". Додам: можливо, найкращі випускники перестануть намагатися залишити Україну.

— Є задуми перейти у статус Міжнародного конкурсу?

— Так, мені кажуть, що добре б розширити географію. Але поки що нехай пройде цей конкурс. Наші пріоритети — українські молоді виконавці. Їм нерідко ні на що купити струни. У нас зараз є невеликі премії (5—15 тисяч гривень. — Авт). Нас підтримало українське радіо, яке дасть можливість одному з учасників ІІ туру зробити фондовий запис українського твору. Я студенткою про таке могла тільки мріяти. Vere Music Fund надасть одному з фіналістів грант на участь в іншому конкурсі або майстер-класі. Будуть і інші спеціальні призи.




Автор: Ольга Кізлова
Виконавці: Мирослава Которович, Богдана Півненко
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс скрипалів ім. Богодара Которовича
Джерело: Дзеркало тижня



Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine