Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Богдана Півненко:
Которович Мирослава
Півненко Богдана
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Відбувся перший Всеукраїнський конкурс скрипалів імені видатного українського музиканта
29 квітня 2018, неділя
Поширити у Facebook

У рамках Великоднього фестивалю у столичному Великому залі ім. Василя Сліпака НМАУ ім. П.Чайковського стартував новий проект — перший Всеукраїнський конкурс скрипалів імені видатного українського музиканта, народного артиста України, професора Богодара Которовича. Проект організували завідувачка кафедри скрипки НМАУ Богдана Півненко та донька Богодара Антоновича Мирослава, доцент цієї кафедри.

Змагання відбуваються у три тури. У третьому турі й завершальному концерті супроводжуватиме виступи фіналістів Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під керуванням Володимира Сіренка. У конкурсі беруть участь шістнадцять претендентів, яких оцінюватимуть шестеро членів журі: Богдана Півненко, Мирослава Которович, Діма Ткаченко, Назарій Пилатюк (Львів), уродженець України Олександр Бендерський (Франція) та Віктор Кузнєцов (Польща). Усі вони в певні періоди життя навчалися у Богодара Которовича. Відкрився конкурс привітаннями організаторів і коротким концертом членів журі в супроводі Національного ансамблю солістів "Київська камерата" під керуванням Валерія Матюхіна.


Прозвучав Концерт №8 Людвіга Шпора в цікавому бездоганному виконанні Діми Ткаченка.

Потім Назарій Пилатюк зіграв "Паганініану" Натана Мільштейна в перекладенні для скрипки та струнних. Це варіації на найвідомішу тему Паганіні — 24-й каприс ля мінор. Віртуозна салонна п'єса, типова яскрава "бісовка" була виконана цілком технічно й музично зріло.


ІІ і ІІІ частини знаменитого подвійного ре мінорного концерту Й.С. Баха "проспівав" дует досвідчених артистів — Олександра Бендерського та Бориса Громова. Концерт популярний в еталонному виконанні Давида Ойстраха та Ієгуді Менухіна, переграти їх складно. Але у ВЗК ім. Сліпака і солісти, і оркестр, що чуйно акомпанував, зуміли не зіпсувати бахівський шедевр, постаралися на славу.

Завершила вечір Богдана Півненко з І частиною ІІ концерту Нікколо Паганіні. Грала ефектно, і каденція вийшла прекрасно.



Після виступу Богдана Іванівна розповіла про проект.

— Що передувало стартові?

— Цей конкурс — наша з Мирославою мрія. Рік тому ми сиділи в журі у Львові. І договорилися з нею, що настав час створити в Києві серйозний скрипковий конкурс, якого досі не було. Повернувшись, я відразу прийшла до ректора Володимира Івановича Рожка, і він сказав: "Робіть! Усе — зали, класи, все надамо, у всьому сприятимемо".

Которович пропрацював у НМАУ 30 років, він заслужив таку пам'ять.

Наш конкурс має свою специфіку. У кожному турі звучить український твір. Навіть у фіналі буде виконано український концерт, обраний учасниками із запропонованого списку. Для мене українська музика — найкраща у світі.

У нас є серйозні конкурси: державний ім. Лисенка, Олега Криси у Львові. Але я вважаю, що на них приїжджають багато іноземців і забирають непогані грошові призи. А наші випускники йдуть працювати в оркестри й театри. Наша мета — мотивувати українських студентів більше грати.

Ми домовилися з Національним симфонічним оркестром завдяки Михайлу Андрійовичу Кулиняку та його фонду. Вони оплатили участь у конкурсі цього колективу, оскільки тепер скрутні часи й Міністерству культури не до нас.

Усе, що вийшло, — це зусилля мої, Мирослави, Кулиняка та Рожка.

Багато зробила проректор Леся Степанівна Олійник. За що всім їм спасибі. І члени журі, котрим я телефонувала, навіть не запитували, який буде гонорар.

Олександр Бендерський чудово реалізувався у Франції, але скасував два концерти в Іспанії і приїхав віддати данину поваги своєму вчителеві. І Віктор Кузнєцов, лауреат конкурсів Паганіні та Венявського, що давно працює в Польщі, нічого не уточнював, а просто сказав: "Я приїду".

Для фіналістів великою школою стане гра з НСО під керуванням Володимира Сіренка. Діма Ткаченко мені сказав: "Це ми всього хотіли, до всього рвалися. А тепер студенти прагматичні. Але якщо відчують власну затребуваність, зрозуміють, чого треба прагнути". Додам: можливо, найкращі випускники перестануть намагатися залишити Україну.

— Є задуми перейти у статус Міжнародного конкурсу?

— Так, мені кажуть, що добре б розширити географію. Але поки що нехай пройде цей конкурс. Наші пріоритети — українські молоді виконавці. Їм нерідко ні на що купити струни. У нас зараз є невеликі премії (5—15 тисяч гривень. — Авт). Нас підтримало українське радіо, яке дасть можливість одному з учасників ІІ туру зробити фондовий запис українського твору. Я студенткою про таке могла тільки мріяти. Vere Music Fund надасть одному з фіналістів грант на участь в іншому конкурсі або майстер-класі. Будуть і інші спеціальні призи.




Автор: Ольга Кізлова
Виконавці: Мирослава Которович, Богдана Півненко
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс скрипалів ім. Богодара Которовича
Джерело: Дзеркало тижня



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine