Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!” | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
2 грудня 2023, субота
Поширити у Facebook

– Раду, Ви є безумовним авторитетом у світі хореографії, особливо у її модерній площині. Напередодні прем’єри балету “Тіні забутих предків” Ви приїхали до Львівської національної опери, мали змогу побачити репетиції та долучитись до робочого процесу. Поділіться враженнями щодо нової постановки театру.

Раду Поклітару: – Приїхав я до Львова на прохання мого друга та колеги Артема Шошина, який і став балетмейстером-постановником цього проєкту, щоб допомогти із перенесенням хореографії із репетиційної зали на сцену. Це завжди складний та доволі напружений процес.

З хореографією балету я ознайомився вже безпосередньо на місці. Вважаю, що це чудовий мистецький продукт. Він здійснив на мене неабияке враження – і хореографічний текст, і робота артистів, і, безумовно, музика Івана Небесного. Справжнім відкриттям для мене також стала сценографія та партитура світла литовського митця Арвідаса Буйнаускаса. Вона просто приголомшлива!

– Балетмейстера-постановника “Тіней забутих предків” Артема Шошина часто називають Вашим учнем…

Р. П.: – Мені часто приписують в учні молодших колег, з якими працюю. Моїми учнями є лише студенти Київського національного університету культури і мистецтв.

Артем Шошин – це артист, з яким я працював. Річ у тому, що за роки існування театру сучасного танцю «Київ Модерн-балет», який я заснував у 2005 році, через нього пройшло чимало артистів. Багато з них згодом стали хореографами. Артем Шошин – серед них.

– Чи радився з Вами Артем впродовж постановчого процесу?

Р. П.: – Трішки так, але це на 100% його самостійна робота. Все ж поділюсь одним секретом (сміється – ред.). Якось у телефонній розмові Артем попросив моєї допомоги у сцені появи міфологічних істот. Тоді я підказав йому, як це можна зробити. Тепер же склалася цікава ситуація, адже за збігом обставин я став асистентом Артема Шошина.

-Що скажете про органічний тандем Артема Шошина із Тетяною Круоглу, яка на місці, координуючи процес постановки хореографії, допомагала втілити всі задуми балетмейстера-постановника?

Р. П.: – Якщо коротко схарактеризувати Тетяну, то це справжній енерджайзер. У ній стільки енергії, уваги, зібраності! Без неї не було би цього проєкту. У цій маленькій дівчині – колосальна творча сила!

– Якщо проаналізували візуальне втілення світлих, небесних образів – Івана і Марічки, та земних – Палагни і Чугайстра, то хто Вам імпонує більше?

Р. П.: – Завжди, як говорив Альфред Гічкок, найбільш виграшна роль – це роль злодія. Коли я ще був актором і сам танцював, то виконував всю нечисть, яку можна було зібрати в театрі. Я завжди розумів, що це для мене цікавіше. Моє портфоліо наповнюють переважно негативні ролі, різні звірі і так далі (сміється – ред.).

– На Вашу думку, які перспективи нової постановки театру? Чи має вона шанси стати видимою та відомою за кордоном?

Р. П.: – Ніколи з точністю на 100% не можна передбачити, чи матиме вистава успіх, чи ні. Наприклад, всі прекрасно знають про центр світового кінематографа під назвою Голлівуд. І люди, які там працюють, точно вміють рахувати гроші. З кожного проєкту, в який закладають десять мільйонів доларів, вони очікують отримати сто мільйонів. І навіть попри це у них теж є збиткові фільми.

Бажаю, щоб у балету “Тіні забутих предків” було довге і світле сценічне життя. Щоб його з радістю йшли дивитись глядачі різних поколінь і не лише в Україні. Особисто мені ця постановка дуже імпонує, але розумію, що у цьому є певна суб’єктивність, адже я занадто довго займаюсь балетом – вже більше 45-ти років (сміється – ред.).

Доволі рідко я зустрічав настільки якісний мистецький продукт такої безумовної художньої сили у сфері сучасного танцювального театру України та світу.

Вірю, що цей балет посяде невід’ємне місце в українській культурі. З впевненістю можу сказати, що прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!


Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Джерело: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької



Інші:

Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
0.jpg