Про красу ораторій та мес | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Про красу ораторій та мес
Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Андрієвський Ігор Михайлович
Про красу ораторій та мес
Ансамбль імені Бориса Лятошинського відзначив 40-річчя, виконавши шедеври світової класики
1 листопада 2013, п'ятниця
Поширити у Facebook

Вечір  відбувся у Будинку органної та камерної музики. 

Ансамбль імені Бориса Лятошинського відзначив 40-річчя. Фото ЮРІЯ ШКОДИ

Прозвучали фрагменти творів: «Месія» Генделя, «Висока меса» Баха, «Урочиста меса» Россіні, «Реквієм» Моцарта (виконання ансамбль присвятив пам’яті Віктора Іконника), а також «Te Deum» Гайдна (партія органа — Ірина Харечко), «Рапсодія» Брамса для альта, чоловічого хору і оркестру (соліст Ніна Харченко — альт) та ораторія «Христос» Мендельсона.

А закінчив концерт фінал Дев’ятої симфонії Бетховена (солісти Олена Шинкаль — сопрано, Ніна Харченко — альт, Вадим Солодкий — тенор, Олег Чернощоков — бас). 

Диригували Валентина Іконник-Захарченко в першому відділенні та Ігор Андрієвський у другому, продемонструвавши феноменально глибоку якість інтерпретації, закладену засновником колективу — видатним хоровим диригентом і педагогом Віктором Іконником (1929—2000 рр.).

Якщо промовити в середовищі инструменталістів-співаків-музикознавців магічну формулу «хор Іконника», то хто-небудь обов’язково відгукнеться: «Я (або — «моя мама, мій тато») там співав!». І ті кияни, які співали у створеному Віктором Михайловичем 1964-го при Музичному хоровому товаристві любительському хорі, пам’ятають, як на першому концерті виконувалися твори Бориса Лятошинського. Публіка захоплено зустріла виступ, а зворушений композитор сказав диригентові: «Я і не підозрював, що ваше виконання буде на такому високому рівні». Співпраця з Борисом Миколайовичем тривала майже чотири роки, колектив вперше співав його хорові цикли на вірші Максима Рильського і Афанасія Фета, а свій останній цикл «З минулого», написаний спеціально для хору, композитор присвятив В. Іконнику.

Віктор Михайлович завжди ставив високу планку, включаючи в репертуар від моменту створення хору класичні монументальні твори золотого фонду, так, одним з високих досягнень «аматорів» стало виконання «Високої меси» Баха та ораторії Гайдна «Пори роки». Працюючи в закритій країні, Іконник провадив  подвижницьку діяльність, представляючи музику, яка тоді практично не звучала. Завдяки його зусиллям отримали нове життя шедеври українських майстрів хорового письма Артемія Веделя та Миколи Дилецького, відбулися численні концерти й записи класики, зокрема 24 платівок із творами К. Стеценка, Б. Лятошинського, Д. Бортнянського, М. Березовського, А. Веделя та інших.

Камерний хор Іконника свого часу один з небагатьох ризикнув співати сучасну українську музику, став першим виконавцем творів Лесі Дичко, Юрія Іщенка, Валентина Бібіка, Володимира Губи, Леоніда Грабовського, Миколи Колесси. 1973-го року любительський колектив офіційно отримав статус професійного і назву «Київський камерний хор», 1981-го йому було привласнено ім’я Бориса Лятошинського. А в травні 1992-го, об’єднавшись із новоствореним камерним оркестром, його було перетворено на Ансамбль класичної музики при Будинку органної і камерної музики.

Сьогодні Ансамбль класичної музики очолюють: художній керівник, диригент Валентина Іконник-Захарченко (здійснила численні постановки, зокрема: «Месія» Генделя, «Глорія» Вівальді, «Маріацельска меса» Гайдна, «Ілія» Мендельсона) та  диригент Ігор Андрієвський — знаменитий скрипаль та педагог (він поставив «Німецький реквієм» Брамса, «Carmina Burana» Орфа, «Реквієм» Верді, «Іоанн Дамаскін» і «Після прочитання Псалма» Танєєва й багато інших творів).

Масштабність сучасного репертуару Ансамблю приголомшує — це пласт духовної музики від бароко до пізнього романтизму: Різдвяна, Великодня ораторії й усі Пасіони  Баха, ораторія Перселла «Співайте Господові», «Магніфікат» Вівальді, «Реквієм» Моцарта, «Урочиста меса» Бетховена, «Ізраїль у Єгипті» і «Соломон» Генделя, «Stabat Mater» Россіні й Дворжака, «Реквієм» Керубіні, «Павло» і «Христос» Мендельсона, «Пісня долі» Брамса, Меси Шуберта й Брукнера...

Українська публіка вперше відкрила для себе справжні «перлини» вокально-інструментального жанру завдяки високій майстерності всіх учасників Ансамблю, у складі якого камерний оркестр, змішаний хор і група солістів. Так, за останні декілька років у Будинку органної і камерної музики прозвучали «Пристрасті за Броксом» Генделя, «Христос на Оливковій горі» Бетховена, «Рай і Пері», «Сцени з «Фауста» Ґете» Шумана, «Stabat Mater» Шуберта, «Урочиста вечірня» і «Давид, що кається» Моцарта.

Ансамбль ім. Лятошинського гастролював у Польщі та Італії, під час концертного туру Голландією виступав у концертному залі Amsterdam Concertgebouw, а в Іспанії успішно презентував «Месію» Генделя, «Реквієм» Моцарта та «Carmina Burana» Орфа. Щороку в рамках Міжнародного фестивалю диригентів колектив співпрацює з молодими талановитими диригентами Швейцарії, Франції, Німеччини, США, а також є постійним учасником Міжнародних фестивалів «Київ Музик Фест» та «Музичні прем’єри сезону», виконуючи сучасну музику України.

До кінця року Ансамбль імені Бориса Лятошинського представить слухачам три прем’єри: у листопаді — Кантати Баха та «Месу» Антона Брукнера, а в грудні — «Stabat Mater» Йозефа Гайдна.


Автор: Ольга Савицька
Колективи: Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Диригенти: Ігор Андрієвський
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
41.jpg