Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство
8 листопада 2016, вівторок
Поширити у Facebook

У Національній опері України  відбулася світова прем’єра Другого концерту для віолончелі з оркестром українського композитора Євгена Станковича в рамках проекту «Три «С»: Скорик — Станкович — Сильвестров».

Розплановані на два роки музичні заходи, що проходять під такою назвою, без перебільшення унікальні, адже проект об’єднав трьох видатних композиторів сучасності.

Другий його етап, що стартував наприкінці жовтня у Чернівцях, — особистість Євген Станкович та його творчість. 

Музика для Марточки

«Євген Станкович — один зі стовпів сучасної української музики, якого ще за життя назвали генієм. Ми ще раз у цьому переконаємося, коли побачимо паралелі з легендарним Дмитром Шостаковичем», —каже віолончеліст Олександр Пірієв, який став ініціатором проведення «Три «С». 

Ініціатор проекту «Три «С» віолончеліст Олександр Пірієв (Фото Марія СУЛИМА)

 Глядачі у Києві стали свідками такого собі діалогу двох композиторів: у виконанні Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під диригуванням Володимира Шейка прозвучала Симфонія №9 Дмитра Шостаковича та твори Євгена Станковича, серед яких соло для оркестру з балету «Прометей», «Страсті за Тарасом» і Концерт №2 для віолончелі з оркестром. 
 
45 років — саме стільки минуло відтоді, як Станкович написав свій перший Концерт для віолончелі, тож поява другого стала неабиякою подією для сучасної української класичної музики.
 
Колись Мстислав Ростропович просив українського композитора написати і йому віолончельний концерт, утім тоді не склалося.
 
Нині «індикатором» появи Другого віолончельного концерту, за словами Євгена Станковича, став Олександр Пірієв, завдяки якому й існує проект. 
 
«А надихнули мене, звісно, особисті речі: присвятив його своїй онучці», — уточняє маестро. Через те перша частина і має назву «Музика для Марточки». Утім твір зовсім не дитячий, у другій частині — «Постлюдії» — особливо помітні паралелі з Бахом і Шостаковичем, ну, і, мабуть, найщемкіша третя частина — «Монолог діда» — соло у виконанні віолончелі.
 
Паралелі з Дмитром Шостаковичем для українського композитора — велика честь. «На Шостаковичу виховувалися покоління композиторів, і не лише Радянського Союзу.
 
Ніхто не пам’ятає, хто керував країною за Бетховена, а Бетховен іде крізь віки», — каже Євген Станкович.

Євген СТАНКОВИЧ у Національному проекті "ТРИ “С”: Скорик – Станкович – Cильвестров"


Зібрати трьох Маестро на одній сцені

Євген Федорович під час спілкування з пресою перед київським концертом був небагатослівним — зрештою він усе сказав у музиці — хто слухає, той почує, і, безумовно, почує кожен своє.
 
Більше Станкович говорив про болісні для культурного сьогодення України проблеми: «У нас багато законів ухвалюють, більше навіть, аніж треба, але їх не виконують. Уже не раз вносили закони про меценатство, але от їх чомусь не приймають. Хоча це поширено в усьому світі: всі великі зали, всі оркестри тримаються саме на них, саме їм шана й подяка. Добре, що в нас є окремі люди, які допомагають мистецтву, сприяють його розвитку, розвитку країни, духовності і роблять це безкорисно». 
 
Ці слова композитор адресував Гріголу Катамадзе, президенту Асоціації платників податків, під патронатом якої і відбувається проект «Три «С», та Ігорю Далічуку, президенту Слобожанської будівельної кераміки, яка виступила меценатом другого етапу проекту.
 
Як зауважив Грігол Катама­дзе, у те, що проект відбудеться, спочатку мало хто вірив. Проте зрештою концерти першого етапу «Три «С» зібрали аншлаги по всій Україні.
 
Він розповів: «У Львові був аншлаг, і я пам’ятаю, як горіли очі в маестро Мирослава Скорика. Я подумав, що дуже важливо, щоб такий концерт відбувся на батьківщині і Євгена Федоровича — на Закарпатті. Я вже навіть поспілкувався з тамтешніми потенційними спонсорами». 
 
Окрім концертів, з’явилася ідея зробити диск із записами трьох композиторів, а ще зібрати трьох маестро на одній сцені. За словами Ігоря Далічука, можливо, це станеться у червені 2017 року.
 
Журналісти запитали Євгена Станковича і про фольк-оперу «Коли цвіте папороть», чи бува не запланована її постановка.
 
Цю оперу, що її композитор написав ще 1978 року, за дві години до прем’єри заборонили радянські ідеологи. І досі для Євгена Федоровича це питання особливо болісне:
 
— Як кажуть, не сипте сіль на рану, бо цій розмові вже 40 років, я ще 40 років почекаю. Ми потрапили в таку ситуацію, що влада не спроможна чи не розуміє, наскільки важлива культура загалом. Державу рятують люди, а не правителі. На оперу потрібні кошти.

Про третій етап

Тим часом Олександр Пірієв трохи розповів уже про третій етап «Три «С», що стартує в лютому 2017-го і представляєтиме композитора Валентина Сильвестрова.
 
«Оксана Линів, Зоряна Кушлер — учасники третього етапу «Три «С», що пов’язані з музикою Сильвестрова, ми згадаємо і такого відомого піаніста, як Йожеф Ермінь, що грав на першому етапі. Розкривати всіх таємниць не буду, але запевню, що в лютому ми побачимо незвичайного Валентина Васильовича», — запевнив Олександр Пірієв.
 
Він пообіцяв у наступних концертах паралелі з одним із найвизначніших симфоністів XIX-XX століття Густавом Малером, а також Францом Шубертом, з яким пов’язана романтика Сильвестрова.
 
Утім, це поки що майбутнє, а теперішнє — це концерти другого етапу «Три «С» у Коломиї, Львові, Івано-Франківську, Харкові. Проектом уже зацікавилися і за межами України, зокрема Велика Британія та Франція. 


Автор: проекту Ініціатор
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Юлія Ткач, Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національна радіокомпанія України, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: umoloda.kiev.ua



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
03_5064b.970.jpg