Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство
8 листопада 2016, вівторок
Поширити у Facebook

У Національній опері України  відбулася світова прем’єра Другого концерту для віолончелі з оркестром українського композитора Євгена Станковича в рамках проекту «Три «С»: Скорик — Станкович — Сильвестров».

Розплановані на два роки музичні заходи, що проходять під такою назвою, без перебільшення унікальні, адже проект об’єднав трьох видатних композиторів сучасності.

Другий його етап, що стартував наприкінці жовтня у Чернівцях, — особистість Євген Станкович та його творчість. 

Музика для Марточки

«Євген Станкович — один зі стовпів сучасної української музики, якого ще за життя назвали генієм. Ми ще раз у цьому переконаємося, коли побачимо паралелі з легендарним Дмитром Шостаковичем», —каже віолончеліст Олександр Пірієв, який став ініціатором проведення «Три «С». 

Ініціатор проекту «Три «С» віолончеліст Олександр Пірієв (Фото Марія СУЛИМА)

 Глядачі у Києві стали свідками такого собі діалогу двох композиторів: у виконанні Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під диригуванням Володимира Шейка прозвучала Симфонія №9 Дмитра Шостаковича та твори Євгена Станковича, серед яких соло для оркестру з балету «Прометей», «Страсті за Тарасом» і Концерт №2 для віолончелі з оркестром. 
 
45 років — саме стільки минуло відтоді, як Станкович написав свій перший Концерт для віолончелі, тож поява другого стала неабиякою подією для сучасної української класичної музики.
 
Колись Мстислав Ростропович просив українського композитора написати і йому віолончельний концерт, утім тоді не склалося.
 
Нині «індикатором» появи Другого віолончельного концерту, за словами Євгена Станковича, став Олександр Пірієв, завдяки якому й існує проект. 
 
«А надихнули мене, звісно, особисті речі: присвятив його своїй онучці», — уточняє маестро. Через те перша частина і має назву «Музика для Марточки». Утім твір зовсім не дитячий, у другій частині — «Постлюдії» — особливо помітні паралелі з Бахом і Шостаковичем, ну, і, мабуть, найщемкіша третя частина — «Монолог діда» — соло у виконанні віолончелі.
 
Паралелі з Дмитром Шостаковичем для українського композитора — велика честь. «На Шостаковичу виховувалися покоління композиторів, і не лише Радянського Союзу.
 
Ніхто не пам’ятає, хто керував країною за Бетховена, а Бетховен іде крізь віки», — каже Євген Станкович.

Євген СТАНКОВИЧ у Національному проекті "ТРИ “С”: Скорик – Станкович – Cильвестров"


Зібрати трьох Маестро на одній сцені

Євген Федорович під час спілкування з пресою перед київським концертом був небагатослівним — зрештою він усе сказав у музиці — хто слухає, той почує, і, безумовно, почує кожен своє.
 
Більше Станкович говорив про болісні для культурного сьогодення України проблеми: «У нас багато законів ухвалюють, більше навіть, аніж треба, але їх не виконують. Уже не раз вносили закони про меценатство, але от їх чомусь не приймають. Хоча це поширено в усьому світі: всі великі зали, всі оркестри тримаються саме на них, саме їм шана й подяка. Добре, що в нас є окремі люди, які допомагають мистецтву, сприяють його розвитку, розвитку країни, духовності і роблять це безкорисно». 
 
Ці слова композитор адресував Гріголу Катамадзе, президенту Асоціації платників податків, під патронатом якої і відбувається проект «Три «С», та Ігорю Далічуку, президенту Слобожанської будівельної кераміки, яка виступила меценатом другого етапу проекту.
 
Як зауважив Грігол Катама­дзе, у те, що проект відбудеться, спочатку мало хто вірив. Проте зрештою концерти першого етапу «Три «С» зібрали аншлаги по всій Україні.
 
Він розповів: «У Львові був аншлаг, і я пам’ятаю, як горіли очі в маестро Мирослава Скорика. Я подумав, що дуже важливо, щоб такий концерт відбувся на батьківщині і Євгена Федоровича — на Закарпатті. Я вже навіть поспілкувався з тамтешніми потенційними спонсорами». 
 
Окрім концертів, з’явилася ідея зробити диск із записами трьох композиторів, а ще зібрати трьох маестро на одній сцені. За словами Ігоря Далічука, можливо, це станеться у червені 2017 року.
 
Журналісти запитали Євгена Станковича і про фольк-оперу «Коли цвіте папороть», чи бува не запланована її постановка.
 
Цю оперу, що її композитор написав ще 1978 року, за дві години до прем’єри заборонили радянські ідеологи. І досі для Євгена Федоровича це питання особливо болісне:
 
— Як кажуть, не сипте сіль на рану, бо цій розмові вже 40 років, я ще 40 років почекаю. Ми потрапили в таку ситуацію, що влада не спроможна чи не розуміє, наскільки важлива культура загалом. Державу рятують люди, а не правителі. На оперу потрібні кошти.

Про третій етап

Тим часом Олександр Пірієв трохи розповів уже про третій етап «Три «С», що стартує в лютому 2017-го і представляєтиме композитора Валентина Сильвестрова.
 
«Оксана Линів, Зоряна Кушлер — учасники третього етапу «Три «С», що пов’язані з музикою Сильвестрова, ми згадаємо і такого відомого піаніста, як Йожеф Ермінь, що грав на першому етапі. Розкривати всіх таємниць не буду, але запевню, що в лютому ми побачимо незвичайного Валентина Васильовича», — запевнив Олександр Пірієв.
 
Він пообіцяв у наступних концертах паралелі з одним із найвизначніших симфоністів XIX-XX століття Густавом Малером, а також Францом Шубертом, з яким пов’язана романтика Сильвестрова.
 
Утім, це поки що майбутнє, а теперішнє — це концерти другого етапу «Три «С» у Коломиї, Львові, Івано-Франківську, Харкові. Проектом уже зацікавилися і за межами України, зокрема Велика Британія та Франція. 


Автор: проекту Ініціатор
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Юлія Ткач, Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національна радіокомпанія України, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: umoloda.kiev.ua



Інші:

«Камінний господар» від Театру Лесі і заньківчан: батл чи суголосся?
«Запорожець за Дунаєм» лунав у Харкові
«Чарівна флейта» в Нюрнберзькій опері: per aspera ad astra, або «здогадайся з трьох разів»
«Музика при свічках»
«Брати» - про родину, кохання і кров
"Стоїмо на сцені на своїй землі" - так називалося дійство, присвячене ювілею франківців
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Враження про бенефіс Алли Сіренко
Магічний світ Баха
Концерт та фотодокументальна виставка: у Житомирі відзначають 110-ту річницю від дня народження Святослава Ріхтера
У Житомирі стартував Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв імені Святослава Ріхтера
Острівець позитиву у «Схід Опері»
Гастролі львівських музикантів в Одесі
У Вінницькому храмі відбувся благодійний концерт "Мелодії Шевченкового слова"
Річард Нельсон, Дмитро Богомазов, Раду Поклітару: весняні прем’єри у столичних театрах
Оркестр Одеського оперного театру завершив гастролі у Японії з тріумфом
«Сойка» у червоних тонах
«Любов Данаї» у Баварській опері
В Одесі відбудеться благодійний концерт "Ода стійкості": диригент - діючий штурмовик
Одеська національна опера вперше виступила в Японії
«Макбет» як інтерактивний перформанс
Дух Маріуполя незламний
У Варшаві відбувся концерт Ukrainian Freedom Orchestra до третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну
"Ода стійкості" у Запоріжжі: унікальний концерт у нашому місті
У Києві відбулася прем’єра унікальних музичних творів на підтримку 5 штурмової Київської бригади
Концерт-Реквієм у… Харківському метрополітені
У Кропивницькому відбувся вечір пам'яті, приурочений героїчному спротиву України російській агресії
У Миколаєві черговий аншлаг на концерті камерного оркестру Ars-Nova 
«Схід Опера» святкує ювілей
«Цілуй мене, Кет! або Приборкання норовливої» - позитивні емоції гарантовані!
Нова адаптована версія «Паяців» Р.Леонкавалло у Харкові
БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
03_5064b.970.jpg