Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
Композитор Євген Станкович закликав депутатів прийняти закон про меценатство
8 листопада 2016, вівторок

У Національній опері України  відбулася світова прем’єра Другого концерту для віолончелі з оркестром українського композитора Євгена Станковича в рамках проекту «Три «С»: Скорик — Станкович — Сильвестров».

Розплановані на два роки музичні заходи, що проходять під такою назвою, без перебільшення унікальні, адже проект об’єднав трьох видатних композиторів сучасності.

Другий його етап, що стартував наприкінці жовтня у Чернівцях, — особистість Євген Станкович та його творчість. 

Музика для Марточки

«Євген Станкович — один зі стовпів сучасної української музики, якого ще за життя назвали генієм. Ми ще раз у цьому переконаємося, коли побачимо паралелі з легендарним Дмитром Шостаковичем», —каже віолончеліст Олександр Пірієв, який став ініціатором проведення «Три «С». 

Ініціатор проекту «Три «С» віолончеліст Олександр Пірієв (Фото Марія СУЛИМА)

 Глядачі у Києві стали свідками такого собі діалогу двох композиторів: у виконанні Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під диригуванням Володимира Шейка прозвучала Симфонія №9 Дмитра Шостаковича та твори Євгена Станковича, серед яких соло для оркестру з балету «Прометей», «Страсті за Тарасом» і Концерт №2 для віолончелі з оркестром. 
 
45 років — саме стільки минуло відтоді, як Станкович написав свій перший Концерт для віолончелі, тож поява другого стала неабиякою подією для сучасної української класичної музики.
 
Колись Мстислав Ростропович просив українського композитора написати і йому віолончельний концерт, утім тоді не склалося.
 
Нині «індикатором» появи Другого віолончельного концерту, за словами Євгена Станковича, став Олександр Пірієв, завдяки якому й існує проект. 
 
«А надихнули мене, звісно, особисті речі: присвятив його своїй онучці», — уточняє маестро. Через те перша частина і має назву «Музика для Марточки». Утім твір зовсім не дитячий, у другій частині — «Постлюдії» — особливо помітні паралелі з Бахом і Шостаковичем, ну, і, мабуть, найщемкіша третя частина — «Монолог діда» — соло у виконанні віолончелі.
 
Паралелі з Дмитром Шостаковичем для українського композитора — велика честь. «На Шостаковичу виховувалися покоління композиторів, і не лише Радянського Союзу.
 
Ніхто не пам’ятає, хто керував країною за Бетховена, а Бетховен іде крізь віки», — каже Євген Станкович.

Євген СТАНКОВИЧ у Національному проекті "ТРИ “С”: Скорик – Станкович – Cильвестров"


Зібрати трьох Маестро на одній сцені

Євген Федорович під час спілкування з пресою перед київським концертом був небагатослівним — зрештою він усе сказав у музиці — хто слухає, той почує, і, безумовно, почує кожен своє.
 
Більше Станкович говорив про болісні для культурного сьогодення України проблеми: «У нас багато законів ухвалюють, більше навіть, аніж треба, але їх не виконують. Уже не раз вносили закони про меценатство, але от їх чомусь не приймають. Хоча це поширено в усьому світі: всі великі зали, всі оркестри тримаються саме на них, саме їм шана й подяка. Добре, що в нас є окремі люди, які допомагають мистецтву, сприяють його розвитку, розвитку країни, духовності і роблять це безкорисно». 
 
Ці слова композитор адресував Гріголу Катамадзе, президенту Асоціації платників податків, під патронатом якої і відбувається проект «Три «С», та Ігорю Далічуку, президенту Слобожанської будівельної кераміки, яка виступила меценатом другого етапу проекту.
 
Як зауважив Грігол Катама­дзе, у те, що проект відбудеться, спочатку мало хто вірив. Проте зрештою концерти першого етапу «Три «С» зібрали аншлаги по всій Україні.
 
Він розповів: «У Львові був аншлаг, і я пам’ятаю, як горіли очі в маестро Мирослава Скорика. Я подумав, що дуже важливо, щоб такий концерт відбувся на батьківщині і Євгена Федоровича — на Закарпатті. Я вже навіть поспілкувався з тамтешніми потенційними спонсорами». 
 
Окрім концертів, з’явилася ідея зробити диск із записами трьох композиторів, а ще зібрати трьох маестро на одній сцені. За словами Ігоря Далічука, можливо, це станеться у червені 2017 року.
 
Журналісти запитали Євгена Станковича і про фольк-оперу «Коли цвіте папороть», чи бува не запланована її постановка.
 
Цю оперу, що її композитор написав ще 1978 року, за дві години до прем’єри заборонили радянські ідеологи. І досі для Євгена Федоровича це питання особливо болісне:
 
— Як кажуть, не сипте сіль на рану, бо цій розмові вже 40 років, я ще 40 років почекаю. Ми потрапили в таку ситуацію, що влада не спроможна чи не розуміє, наскільки важлива культура загалом. Державу рятують люди, а не правителі. На оперу потрібні кошти.

Про третій етап

Тим часом Олександр Пірієв трохи розповів уже про третій етап «Три «С», що стартує в лютому 2017-го і представляєтиме композитора Валентина Сильвестрова.
 
«Оксана Линів, Зоряна Кушлер — учасники третього етапу «Три «С», що пов’язані з музикою Сильвестрова, ми згадаємо і такого відомого піаніста, як Йожеф Ермінь, що грав на першому етапі. Розкривати всіх таємниць не буду, але запевню, що в лютому ми побачимо незвичайного Валентина Васильовича», — запевнив Олександр Пірієв.
 
Він пообіцяв у наступних концертах паралелі з одним із найвизначніших симфоністів XIX-XX століття Густавом Малером, а також Францом Шубертом, з яким пов’язана романтика Сильвестрова.
 
Утім, це поки що майбутнє, а теперішнє — це концерти другого етапу «Три «С» у Коломиї, Львові, Івано-Франківську, Харкові. Проектом уже зацікавилися і за межами України, зокрема Велика Британія та Франція. 


Автор: проекту Ініціатор
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Юлія Ткач, Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національна радіокомпанія України, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: umoloda.kiev.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Добрий вечір, ми з України!
Ukraine Now and Forever: Харківська опера продовжує гастролі у Литві
У Львівській філармонії провели концерт, присвячений Дню Матері
"Схід Опера": у Литві безпрецедентно гастролюють 220 харків'ян із дітьми
Валентин Сильвестров: музика народжується з тиші
Як віолончель об'єднала Харків і Львів?
У Перечині відбувся концерт відомих музикантів України
У столичній консерваторії відбувся концерт на підтримку воїнів ЗСУ
Колектив Запорізької філармонії виступив у військовому шпиталі просто неба
Гімн України під овації
В Ужгороді академічний симфонічний оркестр провів благодійний концерт на підтримку військових
Виступ Академічного симфонічного оркестру Чернівецької обласної філармонії ім. Дмитра Гнатюка просто неба…
War in Ukraine | The Prophet's Song | Queen
В Анкарі відбувся благодійний концерт класичної музики на підтримку України
Зірки міжнародного балету танцювали у Лондоні, аби зібрати кошти для України
Волинський народний хор. НАРОДНА ВІЙНА ПРОТИ РОСІЙСЬКО-ФАШИСТСЬКОЇ НАВАЛИ. Пісня - теж зброя!
Дніпропетровщина приєдналася до всеукраїнського мистецького марафону "Вільне небо/Free Sky"
У Берліні відбувся благодійний концерт, гроші підуть на гуманітарну допомогу Україні
Музи - за вільне небо
Рівненські музиканти закликали закрити небо над Україною
Симфонический оркестр автономного университета города Букараманги (Колумбия) исполнил гимн Украины в поддержку Украины
 "Українська весна починається з Шевченка": мистецький проєкт, що надихає на боротьбу
Гімн, Лисенко та Бетховен. На Майдані Незалежності відбувся симфонічний концерт із закликом закрити небо над Україною 
У Тарнуві відбувся концерт на підтримку України
Дні Ференца Ліста у Полтавській філармонії відзначили концертом
Филармониссимо! Одесская филармония отметила свое 90-летие мощным гала-концертом
Дев‘ять гранд-концертів «Контрастів»
MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ
MARIUPOL CLASSIC: як Антоній Баришевський та Ігор Завгородній творили космос
YSOU: МИ - КАБЕЛЬ, ЩО ПЕРЕДАЄ ЕЛЕКТРИКУ КЛАСИКИ ЛЮДЯМ
MARIUPOL CLASSIC: ТРИ КОНЦЕРТИ, ЩО ЗМІНИЛИ ПУЛЬС В РУЇНАХ СИНАГОГИ
Состоялся ІV фестиваль классической музыки «Mariupol classic - 2021»
Українські експерти обговорили розвиток мистецької освіти у Маріуполі
ПІВ-СВІТУ - НА ДОЛОНІ ДИРИГЕНТА
«Mariupol Classic» об’єднав у Маріуполі музикантів з України, Франції, Швеції та Японії
"Щоб добре зіграти, іноді інструмент треба погладити" - як пройшла перша в країні Органна резиденція
Міжнародний фестиваль класичної музики KharkivMusicFest
БЕТХОВЕН У ВИШИВАНЦІ, КЛАСИЧНА МУЗИКА І ЮНІ ТАЛАНТИ: ЧИМ ВРАЖАЄ ЦЬОГОРІЧНИЙ ХАРКІВ МУЗИК ФЕСТ
Пам'яті геніального Верді: "Ріголетто" у Національній опері
ВОЛИНСЬКИЙ НАРОДНИЙ ХОР: МИСТЕЦТВО КОНТАКТУ З ГЛЯДАЧЕМ
      © 2008-2022 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
03_5064b.970.jpg