Класика Nova | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Класика Nova
Божик Олександр
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Кофман Роман Ісаакович
Класика Nova
У столиці України триває «Тиждень високої класики з Романом Кофманом»
24 червня 2011, п'ятниця

23 червня біля галереї «Лавра» зібралося чимало люду, переважно молоді – в межах «Тижня високої класики з Романом Кофманом», що проходить у цих стінах, мав грати легендарний російський віолончеліст Олександр Князєв. Також зацікавлювали зазначені у афіші виступи молодої німецької скрипальки Аліни Погосткіної та піаніста з Кореї Джінсанг Лі.

Сценічним партнером солістів був симфонічний оркестр Львівської філармонії під орудою, вже традиційно, Романа Кофмана.

Роман Кофман та піаніст Джінсанг Лі у колі музикантів сімфонічного оркестру Львівської філармонії


Програму мистецького вечора розпочав Перший фортепіанний концерт Йоганесса Брамса. Час від часу сумісне звучання соліста з оркестром просто спантеличувало: вочевидь, через невдалу акустику, виходило, що там, де треба було ледь відтінити соліста, оркестр чомусь випинався, де ж впевнено підтримати – пропадав.

Грає Джінсанг Лі (фортепіано, Корея)Темброво-розмито звучали моменти вступу соліста на фоні оркестру, стійкого тембрового і динамічного балансу не вистачало окремо в звучанні рояля – витончене фразування, «різнобарвне» піаніссімо, старанно створюване піаністом, буквально, губилися в просторі. До того ж, оркестранти відверто і досить часто «брали» фальшиві ноти. Так, у відповідь точним стрімким пасажам і неначе бурштиновим переливам Джінсанга Лі раптом звучало «кіксове» від початку до кінця арпеджіо валторни.

Найкраще об’єднати свої зусилля музикантам вдалося в повнозвучних кульмінаціях – через потужний темперамент і неабияку впевненість соліста. Між іншим, очевидно, звучання на сцені вкрай відрізняється від того, що чули слухачі у залі, адже Джінсанг Лі, попри деякі недоліки, був дуже задоволений і звучанням інструменту, і співпрацею з оркестром.

Грає Борис Адріанов (Росія)Продовжив концерт – у другому відділі – Переможець VI Міжнародного конкурсу М. Ростроповича в Парижі, І Міжнародного конкурсу ім. Ісанг Юна (Корея, 2003) віолончеліст Борис Адріанов. Йому довелося замінити Олександра Князєва, котрий не очікувано захворів, тож не зміг взяти участь у фестивалі.

Відсутність Князєва вельми розчарувала публіку, більшість з якої завітали на концерт саме для того, щоб послухати цього музиканта, який славиться неабиякою харизмою і підкреслено індивідуальним прочитанням граної музики. Проте, Борису Адріанову – не менш відомому російському віолончелісту свого – порівняно молодшого – покоління вдалося виправити ситуацію на краще. Жвавий та палкий за вдачею, з бездоганною технікою він виконав «Варіації на тему Рококо» П. Чайковського: по їх закінченню, музична молодь з гучними оваціями, буквально, попідскакувала з місць.

Грає Аліна ПогосткінаПродовжила концерт переможниця Міжнародного конкурсу ім. Сібеліуса Аліна Погосткіна, виконавши прокоф’євський Концерт для скрипки з оркестром № 1. Солістка займала на сцені, справді, провідне місце – через свій темперамент і свідому виконавську стратегію диригента, коли оркестр «тримав пульс» і виключно підтримував, а не змагався з нею.

Скрипалька ж уповні мірі використала цей шанс, запевняючи цікавою і неймовірно чуттєвою грою слухати звучання її інструменту. Щоправда, особливо порівняно з виконанням цього ж Концерту американським скрипалем Джозефом Ліном в межах нещодавньої «Київської весни» – натхненно-політна, «графічна» казковість Прокоф’єва була прочитана нею скоріше в манері епічних масляних картин Римського-Корсакова.

В цілому ж виступ Аліни Погосткіної, поряд з двома іншими молодими солістами, які грали того вечора, утворили потужну творчу течію, що визначила зміст концерту. Вочевидь, цієї його «молодіжної спрямованості», власне, і прагнув головний ідеолог «Високої класики» – Роман Кофман. Хоча подібна атмосфера творчої свіжості, утворення чогось нового вирізняє кофманський «Тиждень» взагалі. Можливо, цей фестиваль – втілена частка того нового справжнього, «у плоті та гідності» життя, про яке згадує Маестро в передмові своєї виданої до ювілею книги..
«Тиждень високої класики з Романом Кофманом»


До речі, по закінченню концерту Роман Ісакович сказав, що всі учасники, які вже виступили, виявили бажання взяти участь у наступному «Тижні високої класики», якщо він відбудеться.


Автор: Ганна Волчок
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Олександр Божик
Диригенти: Роман Кофман
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Тиждень високої класики з Романом Кофманом"



Додати: Share on Facebook


Інші:

Ukraine Now and Forever: Харківська опера продовжує гастролі у Литві
У Львівській філармонії провели концерт, присвячений Дню Матері
"Схід Опера": у Литві безпрецедентно гастролюють 220 харків'ян із дітьми
Валентин Сильвестров: музика народжується з тиші
Як віолончель об'єднала Харків і Львів?
У Перечині відбувся концерт відомих музикантів України
У столичній консерваторії відбувся концерт на підтримку воїнів ЗСУ
Колектив Запорізької філармонії виступив у військовому шпиталі просто неба
Гімн України під овації
В Ужгороді академічний симфонічний оркестр провів благодійний концерт на підтримку військових
Виступ Академічного симфонічного оркестру Чернівецької обласної філармонії ім. Дмитра Гнатюка просто неба…
War in Ukraine | The Prophet's Song | Queen
В Анкарі відбувся благодійний концерт класичної музики на підтримку України
Зірки міжнародного балету танцювали у Лондоні, аби зібрати кошти для України
Волинський народний хор. НАРОДНА ВІЙНА ПРОТИ РОСІЙСЬКО-ФАШИСТСЬКОЇ НАВАЛИ. Пісня - теж зброя!
Дніпропетровщина приєдналася до всеукраїнського мистецького марафону "Вільне небо/Free Sky"
У Берліні відбувся благодійний концерт, гроші підуть на гуманітарну допомогу Україні
Музи - за вільне небо
Рівненські музиканти закликали закрити небо над Україною
Симфонический оркестр автономного университета города Букараманги (Колумбия) исполнил гимн Украины в поддержку Украины
 "Українська весна починається з Шевченка": мистецький проєкт, що надихає на боротьбу
Гімн, Лисенко та Бетховен. На Майдані Незалежності відбувся симфонічний концерт із закликом закрити небо над Україною 
У Тарнуві відбувся концерт на підтримку України
Дні Ференца Ліста у Полтавській філармонії відзначили концертом
Филармониссимо! Одесская филармония отметила свое 90-летие мощным гала-концертом
Дев‘ять гранд-концертів «Контрастів»
MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ
MARIUPOL CLASSIC: як Антоній Баришевський та Ігор Завгородній творили космос
YSOU: МИ - КАБЕЛЬ, ЩО ПЕРЕДАЄ ЕЛЕКТРИКУ КЛАСИКИ ЛЮДЯМ
MARIUPOL CLASSIC: ТРИ КОНЦЕРТИ, ЩО ЗМІНИЛИ ПУЛЬС В РУЇНАХ СИНАГОГИ
Состоялся ІV фестиваль классической музыки «Mariupol classic - 2021»
Українські експерти обговорили розвиток мистецької освіти у Маріуполі
ПІВ-СВІТУ - НА ДОЛОНІ ДИРИГЕНТА
«Mariupol Classic» об’єднав у Маріуполі музикантів з України, Франції, Швеції та Японії
"Щоб добре зіграти, іноді інструмент треба погладити" - як пройшла перша в країні Органна резиденція
Міжнародний фестиваль класичної музики KharkivMusicFest
БЕТХОВЕН У ВИШИВАНЦІ, КЛАСИЧНА МУЗИКА І ЮНІ ТАЛАНТИ: ЧИМ ВРАЖАЄ ЦЬОГОРІЧНИЙ ХАРКІВ МУЗИК ФЕСТ
Пам'яті геніального Верді: "Ріголетто" у Національній опері
ВОЛИНСЬКИЙ НАРОДНИЙ ХОР: МИСТЕЦТВО КОНТАКТУ З ГЛЯДАЧЕМ
Проводжаючи 2020: "Прощальна симфонія" Гайдна у Національній Філармонії
      © 2008-2022 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_076.jpg