Класика Nova | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Класика Nova
Божик Олександр
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Кофман Роман Ісаакович
Класика Nova
У столиці України триває «Тиждень високої класики з Романом Кофманом»
24 червня 2011, п'ятниця
Поширити у Facebook

23 червня біля галереї «Лавра» зібралося чимало люду, переважно молоді – в межах «Тижня високої класики з Романом Кофманом», що проходить у цих стінах, мав грати легендарний російський віолончеліст Олександр Князєв. Також зацікавлювали зазначені у афіші виступи молодої німецької скрипальки Аліни Погосткіної та піаніста з Кореї Джінсанг Лі.

Сценічним партнером солістів був симфонічний оркестр Львівської філармонії під орудою, вже традиційно, Романа Кофмана.

Роман Кофман та піаніст Джінсанг Лі у колі музикантів сімфонічного оркестру Львівської філармонії


Програму мистецького вечора розпочав Перший фортепіанний концерт Йоганесса Брамса. Час від часу сумісне звучання соліста з оркестром просто спантеличувало: вочевидь, через невдалу акустику, виходило, що там, де треба було ледь відтінити соліста, оркестр чомусь випинався, де ж впевнено підтримати – пропадав.

Грає Джінсанг Лі (фортепіано, Корея)Темброво-розмито звучали моменти вступу соліста на фоні оркестру, стійкого тембрового і динамічного балансу не вистачало окремо в звучанні рояля – витончене фразування, «різнобарвне» піаніссімо, старанно створюване піаністом, буквально, губилися в просторі. До того ж, оркестранти відверто і досить часто «брали» фальшиві ноти. Так, у відповідь точним стрімким пасажам і неначе бурштиновим переливам Джінсанга Лі раптом звучало «кіксове» від початку до кінця арпеджіо валторни.

Найкраще об’єднати свої зусилля музикантам вдалося в повнозвучних кульмінаціях – через потужний темперамент і неабияку впевненість соліста. Між іншим, очевидно, звучання на сцені вкрай відрізняється від того, що чули слухачі у залі, адже Джінсанг Лі, попри деякі недоліки, був дуже задоволений і звучанням інструменту, і співпрацею з оркестром.

Грає Борис Адріанов (Росія)Продовжив концерт – у другому відділі – Переможець VI Міжнародного конкурсу М. Ростроповича в Парижі, І Міжнародного конкурсу ім. Ісанг Юна (Корея, 2003) віолончеліст Борис Адріанов. Йому довелося замінити Олександра Князєва, котрий не очікувано захворів, тож не зміг взяти участь у фестивалі.

Відсутність Князєва вельми розчарувала публіку, більшість з якої завітали на концерт саме для того, щоб послухати цього музиканта, який славиться неабиякою харизмою і підкреслено індивідуальним прочитанням граної музики. Проте, Борису Адріанову – не менш відомому російському віолончелісту свого – порівняно молодшого – покоління вдалося виправити ситуацію на краще. Жвавий та палкий за вдачею, з бездоганною технікою він виконав «Варіації на тему Рококо» П. Чайковського: по їх закінченню, музична молодь з гучними оваціями, буквально, попідскакувала з місць.

Грає Аліна ПогосткінаПродовжила концерт переможниця Міжнародного конкурсу ім. Сібеліуса Аліна Погосткіна, виконавши прокоф’євський Концерт для скрипки з оркестром № 1. Солістка займала на сцені, справді, провідне місце – через свій темперамент і свідому виконавську стратегію диригента, коли оркестр «тримав пульс» і виключно підтримував, а не змагався з нею.

Скрипалька ж уповні мірі використала цей шанс, запевняючи цікавою і неймовірно чуттєвою грою слухати звучання її інструменту. Щоправда, особливо порівняно з виконанням цього ж Концерту американським скрипалем Джозефом Ліном в межах нещодавньої «Київської весни» – натхненно-політна, «графічна» казковість Прокоф’єва була прочитана нею скоріше в манері епічних масляних картин Римського-Корсакова.

В цілому ж виступ Аліни Погосткіної, поряд з двома іншими молодими солістами, які грали того вечора, утворили потужну творчу течію, що визначила зміст концерту. Вочевидь, цієї його «молодіжної спрямованості», власне, і прагнув головний ідеолог «Високої класики» – Роман Кофман. Хоча подібна атмосфера творчої свіжості, утворення чогось нового вирізняє кофманський «Тиждень» взагалі. Можливо, цей фестиваль – втілена частка того нового справжнього, «у плоті та гідності» життя, про яке згадує Маестро в передмові своєї виданої до ювілею книги..
«Тиждень високої класики з Романом Кофманом»


До речі, по закінченню концерту Роман Ісакович сказав, що всі учасники, які вже виступили, виявили бажання взяти участь у наступному «Тижні високої класики», якщо він відбудеться.


Автор: Ганна Волчок
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Олександр Божик
Диригенти: Роман Кофман
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Тиждень високої класики з Романом Кофманом"





Інші:

Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_076.jpg