Концерт для 42 слухачів | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт для 42 слухачів
Лопатинський Роман
Сильвестров Валентин Васильович
Концерт для 42 слухачів
21 березня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

26 березня о 19.00 у київському Літературно-меморіальному музеї Михайла Булгакова відбудеться вечір камерної музики «Містика милозвучностей».

Концерт для 42 слухачів


Назвою концерту організатори натякають і на місце проведення, Дім-музей наймістичнішого київського письменника, і на тенденції в сучасній музиці, зокрема українській, яка вже давно «перехворіла» жорстким авангардом, нібито повернувшись назад до романтичної естетики з її милозвучними гармоніями і мелодіями.

Така еволюція – від «складного» до «простого» – відбулася із київським композитором Валентином Сильвестровим, одним із авторів, чия музика прозвучить того вечора. В 1960-і роки він був одним із найяскравіших радянських авангардистів, активно вивчав, переосмислював і адаптував у своїх опусах досягнення композиторів нововіденської школи.

Між іншим, саме авангардні твори, написані в 60-і роки, принесли Сильвестрову міжнародну славу і визнання. Але від початку 70-х Сильвестров раптом перестав писати «гучну» музику і почав писати тиху. Композитор «переключився» на ностальгійну лірику, елегійність, мрійливість, непоспішні сповідальні інтонації. Драматизм в окремих творах присутній як барва, що, з’явившись, тут же й розчиняється в ліриці, розходиться-розпливається, немов кола по воді. «Кітч-музика» для фортепіано, включена у програму анонсованого концерту, була написана Сильвестровим власне у той переломний період. Прозвучить також одна з його пісень, «Я слово позабыл, что я хотел сказать» на вірші Осипа Мандельштама із вокального циклу «Ступені».

Інший композитор – Павел Колпаков, сформував свою мову в камерній музиці на початку нового століття. В гармонічній структурі творів Колпакова дисонанси звучать милозвучно, можна сказати, його інтонаційне полотно зіткане з «консонансних дисонансів». Такий ефект для «авангардної» музики – майже містика. Якщо сильвестрівська просвітлена лірика нагадує нам творчість композиторів-романтиків (Шуберта, Шопена), то лірика Колпакова – складна для виконання, емоційно й психологічно багатобарвна, що інколи межує з експресією, – базується на естетиці ХХ століття. У цьому переконують п’єси, що прозвучать на концерті 26 березня: «Танок тіней» для бас-кларнета соло, «Савана» для скрипки і віолончелі та «La visione meravigliosa» для мецо-сопрано і фортепіано.

Зовсім не намагаючись зблизити музику Сильвестрова і Колпакова, бо це справді дуже різні художники, проведемо, однак, декілька біографічних віддалених паралелей. Павел Колпаков – учень Якова Губанова, свого часу культової постаті серед молодих столичних митців, авторитетного композитора, який дружив із Сильвестровим. У свою чергу, Губанов – учень Дмитра Шостаковича. У Сильвестрова є твір, присвячений Шостаковичу, написаний ще у 1980-і, Постлюдія «DSCH», в основу якої покладено знамениту монограму «полоненого генія», як образно назвав Шостаковича Олександр Солженіцин. Під впливом постаті Шостаковича Сильвестров перебував у молодості і, за його словами, саме йому він зобов’язаний фактом написання своєї Першої симфонії, представленої в якості дипломної роботи, яку, до речі, в силу новизни музичної мови офіційна комісія Київської консерваторії не прийняла. Але це окрема історія.

Концерт для 42 слухачів

Є ще один композитор, чия музика прозвучить на концерті, це – класик польської музики минулого століття Вітольд Лютославський, слухачі матимуть змогу почути його «Епітафію» для гобоя і фортепіано. Лютославський мав вплив (передусім світоглядно) на Сильвестрова у період його захоплення авангардом. Колпаков же давно з особливою теплотою ставиться до творчості польського композитора, відколи був вражений атмосферою гармоній в його «Траурній музиці».

У концерті візьмуть участь чудові київські музиканти: солістка Національної опери України Тетяна Пімінова (мецо-сопрано), лауреати всеукраїнських і міжнародних конкурсів Роман Лопатинський (фортепіано), Олександр Кошелєв (гобой), Артем Шестовський (бас-кларнет), Анна Булуй (скрипка), Ірина Дзядевич (віолончель) та Юліанна Румянцева (фортепіано).

Друга частина вечора – за традицією журфіксів у Будинку-музеї Михайла Булгакова – передбачає неформальне спілкування учасників і гостей у невимушеній атмосфері за келихом вина. Також для охочих проведуть екскурсію музеєм, який вважається одним із найбільш таємничих музеїв Києва.

І ще, організатори дійства – команда «Sonor Continuus» – завбачливо попереджають: «Концерт зможуть відвідати лише 42 слухачі». Це аж ніяк не рекламний прийом, як може здатися, а необхідність, обумовлена особливостями приміщення Будинку Булгакова – камерного і затишного. Отож, поспішіть придбати квиток, і, звичайно, не спізнюйтеся – не варто ризикувати стати 43 слухачем.


Дата: 26 березня 2016 р., 19:00
Місце: Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова, Андріївський узвіз, 13

Докладніше: http://mistika.tilda.ws

Квитки: https://www.concert.ua/booking/mistika-blagozvuchii


Виконавці: Роман Лопатинський
Композитори:Валентин Сильвестров
Концертний зал: Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова
Джерело: За матеріалами прес-релізу



Інші:

В сховищі Одеської опери готують прем'єру
Харків'ян кличуть пограти на цимбалах, що пережили "прильоти"
Вчать вокалу і грі на інструментах: у Дніпрі відкрилася релокована музична школа з Покровська
Музикант Львівської філармонії, що постраждав на війні, знову зможе грати
В Ужгороді лунатиме "Музика миру"
Бетховен | Шуберт. Симфонія № 6
До 1000-го дня повномасштабного вторгнення рф
Kyiv Baroque Fest – 2024
У Львівському органному залі вперше українською зазвучить найвідоміша англійська опера
У Рівному виступить легендарний британський диригент Стівен Еллері
В Одеському оперному театрі прем'єра шевченківської кантати-симфонії "Кавказ"
23 листопада у Києві вперше прозвучить на День пам’яті жертв голодоморів знаменита сюїта «Червона скрипка» під батутою Кері-Лінн Вілсон
Кульмінація театрального року: Фестиваль-Премія «GRA» назве найкращих
Триває підготовка до прем’єри «Молочайник»
“Дідона та Еней” зазвучить українською у Львівському органному залі
ПРЕМʼЄРА етноісторичного перформансу «Сила нації»
Прем'єра балету «Аліса в Задзеркаллі» в листопаді
Національний цирк України розпочав гастрольний тур Францією з різдвяною програмою «LE MIRACLE DE NOEL»
Національний симфонічний оркестр України під орудою маестро Володимира Сіренка, – відправляється у велике європейське гастрольне турне: 5 країн | 17 міст | 18 концертів
Зеленський нагородив українських митців у День працівників культури
Презентація альбому «Спадок»
11 листопада філармонія запрошує здійснити занурення у польську музику ХХ століття в День Незалежності Польщі
ІГРИ МУЗИКИ
У Києві відбудеться Kyiv Baroque Fest - 2024
Про перший в Україні віртуальний музей оперного театру
Стали відомі переможці мистецької премії імені Богдана Хмельницького 2024 року
Закарпатська обласна філармонія запрошує на концерт Академічного камерного оркестру
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Києві відбудеться прем'єра віднайденої опери “Креонт” Бортнянського
У Варшаві вже 2025 року планують зіграти уривки з опери, яку український композитор пише для "Метрополітен-опери"
“Арнольд Шенберґ. Той, хто змінив музику”
14 листопада в Миколаєві відбудеться прем’єра Херсонського театру Куліша «Молочайник»
ІІІ Всеукраїнський конкурс хорових диригентів імені Дмитра Загрецького
У Нью-Йорку знайшли раніше невідомий вальс Шопена
Шевченківська премія-2025: оприлюднили перелік претендентів
Урочистий концерт з нагоди відкриття Органного залу – подія де перетинаються історії, традиції та сучасність
3 листопада Оркестр Саксофонів гратиме на честь винахідника саксофонів Адольфа Сакса
У Львові в музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича: листопад, сповнений культурних подій
Українська скрипалька зі світовим ім’ям Віра Жук виступить у Львові з премʼєрною програмою!
Гастрольний листопад Одеської опери
      © 2008-2024 Music-review Ukraine