"Консерваторські" будні Майдану | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
"Консерваторські" будні Майдану
28 лютого 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Мітингарі зайняли Київську консерваторію 19 лютого, коли спалили Будинок профспілок. У гардеробі розмістили кухню. Навпроти — пункт прийому речей, за ним — пункт медичної допомоги.

На колонах висять аркуші з номерами телефонів психологічної допомоги, оголошення: "В ніч на 19 лютого з консерваторії пропав п'ятирядний баян".

—Наш побут розгорнувся тут спонтанно, — каже Ігор Сичук, 40 років. Чоловік у бронежилеті показує свій куток під колонадою на другому поверсі. По залі розкладені каремати і спальники. Біля дверей із табличкою "Бельетаж" спить мітингувальник. Між колонами стоїть чорний рояль, накритий сірою ковдрою.

—Спочатку нам виділили спортзал, а тепер тут розмістилися. Студенти нас не боялися, але й не сказати, що любили. Я розумію, вони на скрипках грали все життя, а тут такий контингент прийшов. А ректор консерваторії до нас дуже добре ставився — ми його чаєм поїли. Маю автограф того мужика, що грав на фортепіано в Українському домі. Він прийшов у бронежилеті, пальці чорні, але як грав гарно.

—То я теж грала на тому фортепіано, — озивається худа чорнява жінка, яка сидить на покривалі біля вікна. — Позавчора у нас був концерт-реквієм, зібралися десь чоловік 100.

56-річна Орися Стецяк працює концертмейстером у Львівській консерваторії. Підтримувала Майдан із листопада. Півтора місяця тому приїхала до Києва із скрипкою. Відтоді зіграла на Майдані понад 40 концертів.

—В останню хвилину взяла інструмент у Київ. Думала, та де я там гратиму. Тільки мене зі скрипкою побачили, підходить чоловік у Профспілках, організатор концертів — і почалося. Вдень ходила грати у палатках, чотири ночі грала на Грушевського, уночі — виступала на сцені Майдану. Навіть не знала, що так гарно граю. На роботі виконуєш класику — це звична річ, а тут граю Шуберта — люди плачуть.

Жінка сідає за рояль, виконує "Серенаду" Шуберта.

—Написано строго, а я дозволяю собі додати голоси. Це пробуджує сльози. На роботі вже всі знають, що я тут мозгами поїхала. Класичну музику подаю в такій манері, щоб людям було доступно. Скорочую, роблю мікси: можу Баха грати з Моцартом — фрагментами, бо як тільки Баха — то люди поснуть. Не уявляла, що мужчини такі чутливі до музики. Завжди стикалася у житті із черствими чоловіками, а тут такі полум'яні.

—Красиво играет, — до Орисі підходить чоловік у яскраво-синій шапці. — Я эту рояль хотел к нам в Одессу забрать. Мне как сказали, сколько она стоит — полтора миллиона гривен! С меня музыканты взяли слово, что инструмент не трону. Теперь на нас вся ответственность за все ценное, что есть в консерватории, — пояснює чоловік. Йому 43 роки, усі кличуть його Грішею. Прізвища не називає. Він — комендант мітингарів у Консерваторії. До цього працював вантажником в Одесі на ринку "Сьомий кілометр". На Майдані провів три місяці.

—Я из "Боевой сотни", самоорганизовались 19 февраля. Бог свел нас дураков в кучу, сказал: ребята, вам надо делать что-то, а не флажками махать. В первую ночь тут было человек 500 — негде было ступить. Мы договорились с администрацией Консерватории, нам дали добро тут быть. Только на четвертый этаж сказали не заходить — там дорогие инструменты. Ребята, на третий этаж только с бейджем "Бойова сотня", — кричить хлопцеві, який піднімається сходами на третій поверх. Вхід там перегороджено столом, стоять двоє постових. — Поймаю одного без бейджа — пошлю обоих на кухню, будете по 10 мешков картошки чистить.


Автор: Катерина Кисельова
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: gazeta.ua



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
703.jpg