"Консерваторські" будні Майдану | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
"Консерваторські" будні Майдану
28 лютого 2014, п'ятниця

Мітингарі зайняли Київську консерваторію 19 лютого, коли спалили Будинок профспілок. У гардеробі розмістили кухню. Навпроти — пункт прийому речей, за ним — пункт медичної допомоги.

На колонах висять аркуші з номерами телефонів психологічної допомоги, оголошення: "В ніч на 19 лютого з консерваторії пропав п'ятирядний баян".

—Наш побут розгорнувся тут спонтанно, — каже Ігор Сичук, 40 років. Чоловік у бронежилеті показує свій куток під колонадою на другому поверсі. По залі розкладені каремати і спальники. Біля дверей із табличкою "Бельетаж" спить мітингувальник. Між колонами стоїть чорний рояль, накритий сірою ковдрою.

—Спочатку нам виділили спортзал, а тепер тут розмістилися. Студенти нас не боялися, але й не сказати, що любили. Я розумію, вони на скрипках грали все життя, а тут такий контингент прийшов. А ректор консерваторії до нас дуже добре ставився — ми його чаєм поїли. Маю автограф того мужика, що грав на фортепіано в Українському домі. Він прийшов у бронежилеті, пальці чорні, але як грав гарно.

—То я теж грала на тому фортепіано, — озивається худа чорнява жінка, яка сидить на покривалі біля вікна. — Позавчора у нас був концерт-реквієм, зібралися десь чоловік 100.

56-річна Орися Стецяк працює концертмейстером у Львівській консерваторії. Підтримувала Майдан із листопада. Півтора місяця тому приїхала до Києва із скрипкою. Відтоді зіграла на Майдані понад 40 концертів.

—В останню хвилину взяла інструмент у Київ. Думала, та де я там гратиму. Тільки мене зі скрипкою побачили, підходить чоловік у Профспілках, організатор концертів — і почалося. Вдень ходила грати у палатках, чотири ночі грала на Грушевського, уночі — виступала на сцені Майдану. Навіть не знала, що так гарно граю. На роботі виконуєш класику — це звична річ, а тут граю Шуберта — люди плачуть.

Жінка сідає за рояль, виконує "Серенаду" Шуберта.

—Написано строго, а я дозволяю собі додати голоси. Це пробуджує сльози. На роботі вже всі знають, що я тут мозгами поїхала. Класичну музику подаю в такій манері, щоб людям було доступно. Скорочую, роблю мікси: можу Баха грати з Моцартом — фрагментами, бо як тільки Баха — то люди поснуть. Не уявляла, що мужчини такі чутливі до музики. Завжди стикалася у житті із черствими чоловіками, а тут такі полум'яні.

—Красиво играет, — до Орисі підходить чоловік у яскраво-синій шапці. — Я эту рояль хотел к нам в Одессу забрать. Мне как сказали, сколько она стоит — полтора миллиона гривен! С меня музыканты взяли слово, что инструмент не трону. Теперь на нас вся ответственность за все ценное, что есть в консерватории, — пояснює чоловік. Йому 43 роки, усі кличуть його Грішею. Прізвища не називає. Він — комендант мітингарів у Консерваторії. До цього працював вантажником в Одесі на ринку "Сьомий кілометр". На Майдані провів три місяці.

—Я из "Боевой сотни", самоорганизовались 19 февраля. Бог свел нас дураков в кучу, сказал: ребята, вам надо делать что-то, а не флажками махать. В первую ночь тут было человек 500 — негде было ступить. Мы договорились с администрацией Консерватории, нам дали добро тут быть. Только на четвертый этаж сказали не заходить — там дорогие инструменты. Ребята, на третий этаж только с бейджем "Бойова сотня", — кричить хлопцеві, який піднімається сходами на третій поверх. Вхід там перегороджено столом, стоять двоє постових. — Поймаю одного без бейджа — пошлю обоих на кухню, будете по 10 мешков картошки чистить.


Автор: Катерина Кисельова
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: gazeta.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

105 років Харківській консерваторії. Свято у воєнному місті
"Схід Опера" живе і буде жити!
Роман Ревакович, організатор Днів української музики у Варшаві Сьогодні є часом мовчання для російської культури
День в історії - 180 років тому народився Микола Лисенко
Гімн України на вежі: в Луцькому замку щодня сурмить кликун
Замість гри на сцені - актори театру організували волонтерський пункт у Дніпрі
Волинський народний хор. НАВАЛА РОСІЙСЬКО - ФАШИСТСЬКОЇ ОРДИ В УКРАЇНУ!!! (ЗВЕРНЕННЯ)
Коли говорять гармати, музи… не мовчать!
ЗВЕРНЕННЯ ЛЬВІВСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ ДО МІЖНАРОДНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ СПІЛЬНОТИ
Музика Мирослава Скорика об’єднала понад 400 музикантів з 10 міст України
Наш діалог – близьких по духу людей.
Форпост українського професійного музичного мистецтва на Приазов'ї.
Невідомий Бортнянський. Франківський хор відкриває композитора світові
А музика лунає…
KharkivMusicFest: 7 фактів про фестиваль класичної музики
Час жити, а не тужити
"Кочующий" театр и 20 лет строительства: история ХНАТОБа за 5 минут
"Балетні діти" згадують
У Шипинцях відзначили 100-ліття від дня народження Іллі Міського
Володимир Сіренко - амбасадор української музики в світі
Дві філармонії: як головний музичний заклад Черкас перебудовували
Репетиції в онлайн
Напрацьоване для вічності
Пам'яті Мирослава Скорика
Стаття про нелюбов до української культури
Мирослав Скорик: навіки з нами. Його «Мелодія» полинула за небокрай
Пандемія і... мистецтво
Три "Ш": за що світ може дякувати Францеві Шуберту
Браво, піаністи!
Український Моцарт
Дівчина, яка підкорила гобой
Christian Fictoor: Eurosonic Noordeslag 2020, музичний менеджмент – і ліки, що врятують світ
146 лет назад огонь уничтожил Одесский Городской театр
Единственный в Европе оперный фестиваль под открытым небом оказался под угрозой закрытия
Корона "Дня" - Ользі Пасiчник, оперній співачці (Україна - Польща)
Корона "Дня" Оксані Линів, диригентці
Українські Страдіварі: як унікальна модель скрипки сім'ї Пуцентел стала популярною у світі
Камерний оркестр "Віртуози Львова" відзначає 25-річчя міжнародними проектами
Орган у Дніпрі шукає притулку
В Киеве негде разместить Дом органной и камерной музыки
      © 2008-2022 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
703.jpg