|
Львівська опера: 50 на місце
10 лютого 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook
Близько 50 кандидатів претендують на посаду генерального директора Львівського національного академічного театру опери і балету імені Соломії Крушельницької.
Серед них свої кандидатури подали троє працівників театру: художній керівник, народний артист України Василь Вовкун, перший заступник гендиректора Опери Юрій Грех, провідний соліст балету, народний артист України Юрій Петрик.
Серед претендентів також є диригент Баварської опери у Мюнхені Оксана Линів, – повідомляють «Варіанти».
У Львівській опері вже відбулися збори, на яких висунули три свої кандидатури до конкурсної комісії з обрання гендиректора: два професори Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка Іван Юзюк та оперна співачка Людмила Божко, оперний співак, народний артист України, соліст Київської опери Сергій Магера.
Нагадаємо, на початку січня Міністерство культури оголосило конкурс на посаду генерального директора — художнього керівника Львівського національного академічного театру опери та балету імені Соломії Крушельницької. Директором Львівської опери з 1988 року є Тадей Едер, заслужений працівник культури, який також був депутатом Львівської міської ради від Партії регіонів.
Торік Верховна Рада запровадила конкурсну процедуру призначення керівників державних та комунальних закладів культури, яких призначають на посаду способом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу.
У коментарі «Ратуші» диригент Львівської опери Мирон Юсипович розповів: далі театр існувати так не може. Потрібно перебудуватись і зробити реформу так, як у Європі, щоб були реальні зміни, переконаний оперний диригент. «Ця ж реформа запропонована депутатами, — це чистої води політичний піар. Контрактна система, яку протягнули, є порушенням прав людини, і вона нічого в діяльності не змінює. Де-факто, людей з безстрокової роботи в театрі перевели на строкову угоду, вкорочену, а це миттєво підвищило корупцію, тому що керівник дістає в руки важелі, — каже Мирон Юсипович. — Окрім цього, виникають й інші проблеми, — старе керівництво встигло вести ці контракти і продовжити їх ключовим особам, керівникам творчих цехів. Тобто, якби тепер прийшов новий, адекватний, з новими ідеями директор, то йому «вручають» уже сформований колектив».
Відтак, на думку диригента, неправильно проходить набір конкурсної комісії: «Всього дев’ять людей у комісії. Троє кандидатів із міністерства, які будуть тягнути свою лінію, троє від колективу театру, як вирішилось на зборах і це люди, яких я знаю особисто, вони теж будуть обстоювати позицію міністерства. Та ще троє за жеребкуванням, вони на рівні Києва. На мою думку, не така мала б бути комісія. Перше, хто мав би обирати нового керівника, — це колектив».
Також Мирон Юсипович зазначив, що нині у Львівській опері творчий застій, порівняно з іншими містами. «Якщо порівнювати, наприклад, з Одесою чи Харковом, то в Одесі за п’ять років 25 прем’єр, вісім великих оперних вистав, а в нас за останні п’ять років одна «Чарівна флейта», яку я поставив.
Так, звичайно, театр блищить, туристи приходять, але в творчому плані занепад… Цей директор, який зараз піде, він, по суті, залишає за собою руїну, — зазначає пан Юсипович. — Проте ресурс в опері є чудовий, у зв’язку з підвищенням зарплати прийшло багато нових людей. На моїй пам’яті, а я працюю понад 30 років, ще не було такого сильного контингенту, який є нині в оркестрі й хорі. Балет, у цей же час, маючи високі зарплати, розбігається, бо людей не задовольняє творчий застій. Тут потрібний прагматик, менеджер і дуже сильна людина за характером».
Виконавці: Сергій Магера
Диригенти: Оксана Линів, Мирон Юсипович
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Джерело: Ратуша
|