MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ
Позняк Алла
Шуляк Микола
Академічний симфонічний оркестр Харківської обласної філармонії
Янко Юрій Володимирович
Бабій Галина
Пірієв Олександр Валерійович
MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ
«Маріуполь - Велика культурна столиця України»
20 вересня 2021, понеділок
Поширити у Facebook


Родзинкою цьогорічного міжнародного фестивалю класичної музики Mariupol Classic стали open-air-концерти, які неначе магніт вельми потужно притягнули увагу як до самого фестивалю, так і до класичної музики.

В такому форматі і з таким зірковим складом - вона звучала тут чи не вперше.

Справжній феєрверк класичної музики і певний культурний шок викликав у містян та гостей столиці українського призов`я - проєкт «Ніч в опері».



Світова оперна класика звучала у блискучому виконанні оперних зірок, яких визнав світ.

Всі вони – українці, солісти Національної опери ім. Шевченка, заслужені артисти України - Тетяна Ганіна, сопрано; Алла Позняк, мецо-сопрано; Микола Шуляк, тенор; Дмитро Агеєв, бас.





Розкішна палітра голосів, підтримана інструментальними барвами симфонічного оркестру Харківської філармонії під керівництвом диригента, народного артиста України, маестро Юрія Янко. Харизматична ведуча, справжня перлина Українського радіо – музикознавець Галина Бабій, - і створено справді іскристу, мов келих шампанського програму: Джоаккіно Россіні, Жорж Бізе, Шарль Гуно, Гаетано Доніцетті, Сергій Рахманінов, Джакомо Пуччіні, Каміль Сен-Санс. Найкращі оперні арії та справжні вокальні шедеври. Вечірні сукні солісток та смокінги чоловіків. І велетенська, повна людей, чаша Театральної площі: на оперу прийшли сім’ями, від немовлят до людей поважного віку, безліч молоді, з тих, хто прибіг, прийшов і приїхав на велосипедах чи скейтах. Дітлахи, які увесь вечір, наче в казковому екстазі, танцювали у просторі перед сценою. Святкова атмосфера тремтіла і вирувала у нічному повітрі, бездоганні голоси лилися в ефір: соковитий і свіжий голос Тетяни Ганіної, пристрасний і хвилюючий – Галини Позняк, вібруючий світлом кохання – Миколи Шуляка, потужний і глибокий, мов море – Дмитра Агеєва.







Кульмінація вечора означилася в програмі суцільною інтригою: світова прем’єра симфонічної сюїти «Ніч в опері» - за назвою найвідомішого альбому рок-групи Queen - A Night at the Opera, що зайняв 6-у позицію у рейтингу «100 кращих рок-альбомів усіх часів». Авторка сюїти - Теодора Відерунт. Не знайоме ім’я, вочевидь, творчий псевдонім і ще одна інтрига. Новий твір присвячувався дню народження соліста Queen, Фредді Мерк’юрі (1946-1991), якому 5 вересня 2021 року виповнилося би 75.

«Відтворити голос свого кумира Фредді Мерк’юрі голосом віолончелі - це мрія, до якої я йшов більше 20 років» - з цими словами соліст-віолончеліст і продюсер цього концерту Олександр Пірієв готовий був до виходу на сцену. Ведуча, звертаючись до публіки, підкреслила, що в симфонічній сюїті також пролунає запис голосу самого Фредді Мерк’юрі, «який завжди приворожував яскравою театральністю, і часто звертався до оперної естетики». Отже, прагнення легендарного Фредді Мерк’юрі «бути в опері» здійснилося ще раз цієї ночі - на українській землі.


Після зливи оплесків і повторення прем’єрної частини на біс, перші враження від почутого висловила Діана Трима, директорка департаменту культурно-громадського розвитку міськради Маріуполя: «Я чекала саме цього концерту: виступ Харківського симфонічного оркестру і світових оперних зірок, а в другій частині - світової прем’єри «Ніч в опері». Як організатор, переживала, щоб виконати всі технічні і звукові вимоги, заради грандіозного звучання оркестру, оперних солістів і сольної віолончелі на сцені просто неба. Людей прийшло дуже багато і ті кому не вистачило стільців, сідали на рюкзаки, бордюри, траву чи просто стояли, аби почути світову класику наживо, і це надзвичайно приємно. Те, чого ми так прагнули, готуючи і сам фестиваль, і цей концерт. «Ніч в опері» вразила всіх ефектним поєднанням візуалу – фото і відео легендарного рок-виконавця і симфонічної музики, голосу Фредді Мерк’юр і музики соло-віолончелі. Мушу сказати, цього року Mariupol Classic зумів задовольнити забаганки і очікування усіх поціновувачів класики. Ми відкрили нову локацію – руїни Хоральної Синагоги, яка довгі роки стояла покинутою. Тепер це топ-місце, яке має дуже великий потенціал як цікавий майданчик для сучасних арт-перформенсів. Традиційні для фестивалю сцени Камерної філармонії та Драматичного театру ражали оригінальними програмами, кількістю і якістю виконавців світового рівня, що завітали до Маріуполя вперше й аншлагами. Цьогорічний фестиваль приніс суцільний позитив».


Після прем’єри, Олександр Пірієв розкрив, нарешті, деякі подробиці проєкту: «Основою симфонічної сюїти стали чотири найулюбленіші композиції, які на мою думку, передають приховану глибину особистості Фредді Мерк’юрі. Це «Пісня пророка», The Prophet’s Song, за семантикою близька до ідей зороастризму, найдревнішій релігії у світі, адже Фредді Мерк’юрі був її послідовником. Потім - любов всього життя, Love of My Life - найвідоміша балада, яку він написав для своєї подруги Мері Остін (обидві композиції з альбому A Night at the Opera). Третя, найтрагічніша для мене, ніби заповіт, «Bijou» - з останнього прижиттєвого альбому Innuendo – в цій частині сюїти ми, через спеціальний композиторський прийом, подали голос самого Фредді Мерк’юрі. І на фінал - традиційна композиція, якою рок-група Queen закінчувала всі свої живі концерти, і в тому числі, легендарний альбом A Night at the Opera, - це God Save the Queen, де присутня символічна для групи гра слів. Всі частини сюїти перетікають одна в одну, згідно оперних канонів, яких, і це важливо, - дотримався і альбом рок-групи Queen A Night at the Opera.

Як і в творчості Фредді Мерк’юрі, в послідовності частин сюїти немає ніякої випадковості. Плюс - багато містичних сенсів. За назвою альбому A Night at the Opera створено наш проєкт: синтез оперної класики і рок-симфонічної сюїти «Ніч в опері». Так само, Фредді Мерк'юрі протягом життя рухався - від рок-музиканта до світової класики і це визнала, навіть, примадонна Монсеррат Кабальє.

Відбулося те, про що я мріяв: 75 років від дня народження кумиру мільйонів ми відзначили не банальним кавером з відомих пісень, а спеціально написаним, новим, оригінальним твором, де музика Queen, голос Фредді Мерк’юрі, потужний оркестровий потік - об’єдналися в одне ціле. Сподіваюсь, це гарний початок для Маріуполя, який теж змінюється: ви бачили цю глядацьку площу, яка нас не відпускала. Вочевидь, місто Маріуполь варте того, щоб мати свій оперний театр – тут вже є підготовлена публіка і керівництво міста розуміє, що саме висока планка культури зробить його європейським і залишить у минулому всі його сірі будні. Я щасливий, що прем’єра відбулася саме тут і саме так, як, можливо, бажав би сам Мерк'юрі. Україна сьогодні відкрила його музику з абсолютно іншого боку».

Фестиваль Mariupol Classic реалізовувався вже вчетверте, і вперше в межах проєктів «Маріуполь - Велика культурна столиця України» та культурно-мистецьких ініціатив «Діалог мовою мистецтва» за підтримки Українського культурного фонду.

Анна Архипова, музикознавець
Маріуполь – Київ


Автор: Анна Архипова
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Харківської обласної філармонії
Виконавці: Алла Позняк, Микола Шуляк
Диригенти: Юрій Янко
Музикознавці: Галина Бабій
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists, Маріупольска камерна філармонія
Конкурс (фестиваль): Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»



Інші:

“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
«Моє відчуття цьогорічного Букету – Потужність»
На фестивалі «КіноБукет» показали понад 35 стрічок, відбулись чотири кінопрем’єри та дві панельні дискусії
Фотомиті фестивалю Bouquet Kyiv Stage 2024
«МОВНІ ВПРАВИ»: У ХЕРСОНІ ВІДКРИЛИ ДРУГУ ЧАСТИНУ ВИСТАВКИ
Залужний відвідав концерт у Лондоні
Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
777.jpg