Олеся Гайдук: «ЩО БІЛЬШЕ ЗАЙНЯТА, ТО БІЛЬШЕ ВСТИГАЮ…» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Олеся Гайдук: «ЩО БІЛЬШЕ ЗАЙНЯТА, ТО БІЛЬШЕ ВСТИГАЮ…»
Олеся Гайдук: «ЩО БІЛЬШЕ ЗАЙНЯТА, ТО БІЛЬШЕ ВСТИГАЮ…»
11 жовтня 2015, неділя

Уже стало традицією в Закарпатській обласній філармонії розпочинати кожен новий концертний сезон Міжнародним молодіжним фестивалем органної музики. Цьогорічний фестиваль виявився особливо зворушливим, оскільки відтепер він носить ім’я своєї засновниці – Наталії Висіч.

Олеся Гайдук. Фото з сайту: http://novzak.uz.ua

Майже два тижні на головній концертній сцені краю звучала музика різних стилів і епох, за органом сиділи колишні вихованці Наталії Висіч та її колеги, а солістам акомпанували колективи філармонії, Ужгородської дитячої музичної школи ім.П.І.Чайковського та Ужгородського державного музичного училища ім. Д.Є.Задора.

Яскравим завершенням свята обіцяє стати програма «Музика Антоніо Вівальді», яку для меломанів готує наша солістка, лауреат міжнародних конкурсів Олеся Гайдук (орган) у супроводі камерного оркестру Закарпатської обласної філармонії. У концерті також візьме участь заслужена артистка України Оксана Хархаліс (мецо-сопрано), яка виконає кілька арій із різних творів А.Вівальді. А родзинкою програми буде виступ гості здалеку – Лін Абей-Лі (арфа, США). Вона відвідає Ужгород у рамках проекту Тач – спонсорської програми для українських дітей у рамках співпраці між містами-побратимами Ужгородом та Корвалісом (США). Відома американська виконавиця планує не лише зіграти на нашій сцені, а й подарувати після концерту невеличку переносну арфу Часлівській школі-інтернату.

Враховуючи, що арфа на закарпатській сцені звучить вкрай рідко, така нагода почути її в руках справжньої майстрині – неабияке для нас щастя.

Щодо Олесі Гайдук, то саме цій молодій, талановитій виконавиці випала велика відповідальність успадкувати від своєї вчительки Наталії Висіч почесне місце за філармонійним органом.

Олесю, як воно перейняти таку серйозну справу від великої артистки?

— Звичайно, учням пані Наталії надзвичайно пощастило отримати від неї таку дорогу спадщину – вона щедро віддавала нам всі свої сили і знання. Передала свою велику любов до інструмента, до музики і мистецтва загалом. І дуже складно сідати за орган після такої неординарної виконавиці: підтримувати той високий професійний рівень, продовжувати справу з такою ж ревністю, як це робила наша незабутня вчителька. Я рада, що цей фестиваль віднині носитиме ім’я Наталії Висіч, бо вона присвятила мистецтву, своїм учням і цьому фестивалю все своє життя.

З неабияким успіхом пройшов ваш спільний із скрипалем Юлієм Вимером з Австрії концерт у рамках фестивалю. Які у вас залишилися враження від цієї співпраці?

— Дуже позитивні. Зізнаюся, я дещо хвилювалася перед знайомством із цим виконавцем. Та мої побоювання виявилися марними, ми надзвичайно легко знайшли спільну мову. Мені приємно було грати разом із таким чудовим музикантом. Юлій Вимер – цікава особистість. Він просто горить мистецтвом, захоплює багатством емоцій. Для мене його скрипка звучала, наче цілий оркестр.

Повернемося до вашого сольного концерту, якому випала честь завершити фестиваль.

— Це буде програма із музики Антоніо Вівальді. Надзвичайно цікавий композитор. І ми хочемо показати бодай невеличку часточку тієї величі, яку він створив.

Орган, солісти, камерний оркестр. І, напевно, вперше на сцені філармонії у супроводі органа звучатиме арфа. Має бути гарно, тож чекаю з великим нетерпінням.

Ви, солістка Закарпатської обласної філармонії, ще й працюєте у камерному хорі «Кантус» — співаєте, акомпануєте. Встигаєте все охопити?

— Це завжди непросто. Хочеться цілковито викладатися на кожній роботі, вкладати у все душу й емоції. З однаковим задоволенням готуюся і до органних концертів і займаюся вокалом. Деколи здається, що я не сама це роблю. Часто не вистачає сил, але коли бачиш результат, з’являється наснага і бажання до нових творчих пошуків. Тішуся, що можу займатися музикою різних стилів і форм виконавства. Це лише збагачує.

А на особисте життя молодій і вродливій дівчині часу вистачає?

— Перевірила на власному досвіді: що більше зайнята, то більше встигаю. Музика – це сфера прекрасного, вона не може втомлювати, виснажувати. Навпаки, надихає, додає сил і бажання жити, радіти кожному дню. Гадаю, для цього ми і йдемо на сцену – щоб дарувати людям надію, добро, насолоду від мистецтва, звеселяти їхні серця.

Ваш дідусь — заслужений діяч мистецтв України, знаний композитор, хоровий диригент і педагог. Це він дав вам путівку в музику чи гени спрацювали?

— Заслуга мого дідуся в тому, що я роблю, величезна і незаперечна. Звичайно, що і генетика далася взнаки. Мене з раннього дитинства зачаровували звуки музики.

В жодній іншій сфері себе не уявляю. Музика не перестає мене вабити, і без неї я не можу жити.

Біографічна довідка:
Олеся Гайдук закінчила Ужгородське державне музучилище ім. Д.Є.Задора та Ужгородський заочний факультет Донецької державної музичної академії ім. С.Прокоф’єва по класу фортепіано та органа.

Лауреат міжнародного конкурсу «Срібний Дзвін» у номінації фортепіано (2000 р.) та дипломант конкурсу «Срібний Дзвін» у номінації орган (2001 р). Багаторазова учасниця Міжнародного молодіжного фестивалю органної музики в м.Ужгород (2010, 2012, 2014 рр.). Брала участь у майстер-класі під керівництвом Жана Гію (Цюрих, Швейцарія). З 2013 року – солістка-органістка Закарпатської обласної філармонії.


Автор: Таїсія ГРИСЬ
Концертна організація: Закарпатська обласна філармонія
Джерело: novzak.uz.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

 Іван Чередніченко, музичний керівник Львівської національної опери Моє ставлення категоричне - у нашому театрі не буде російського репертуару
Василь Крячок, директор Маріупольської філармонії Без кількох днів два місяці був у тому пеклі
Олександр Пірієв, музичний продюсер Маріуполь, як Фенікс, відродиться. Для цього об'єднається весь світ
«Кожен має виконувати свою життєву місію»
Лукаш Гоїк, директор Сілезької опери в Битомі (Opera 'Slaska, Польща) висловив щиру підтримку українському народу в час війни
Світова оперна діва Людмила Монастирська ексклюзивно розповіла, як замінить російську співачку Нетребко та гратиме партію «Турандот» у «Метрополітен-Опера»
Сюжет німецького ЗМІ про Маріупольську філармонію
У США плануються заходи на честь 100-річчя першого виконання "Щедрика" у країні
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип
ОПЕРІ ПОТРІБНІ МЕЦЕНАТИ
Як Україна вшановує ім’я композитора Мирослава Скорика
Рік без Мирослава Скорика
KharkivMusicFest: организаторы рассказали, как готовили фестиваль в разгар пандемии
В Андріївській церкві відбулася світова прем'єра віднайдених симфоній композитора Березовського
Що потрібно аби з'явився один з найкращих концертних залів Європи?
Cергій МАГЕРА: "Співак постійно вчиться"
Оксана Линів: "Диригент мусить вміти переконувати з першої хвилини"
У Міжнародний день музики тернопільські музиканти - про музику і життя
"Люди не можуть довго бути без мистецтва, як і артисти - без глядача"
Музичний продюсер Олександр Пірієв: Шоу-бізнес не може стати взірцем ідентичності держави
Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
      © 2008-2022 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
303.jpg