Музичний діалог нової музики | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музичний діалог нової музики
Ансамбль
Пілютиков Сергій
Польова Вікторія Валеріївна
Музичний діалог нової музики
27 вересня в рамках ХХІІ Міжнародного фестивалю «Київ Музик Фест» у залі Національної спілки композиторів України відбувся концерт «Музичні діалоги: Україна – Росія»
27 вересня 2011, вівторок
Поширити у Facebook

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України виконав твори відомих композиторів Росії – Олександра Жемчужникова, Ельміра Нізамова, Олега Пайбердіна та Ярослава Судзіловського, а також українців Сергія Зажитька, Вікторії Польової, Золтана Алмаші та Сергія Пілютикова.

композитор Сергій Пілютиков«Ми представили композиторів, які, на наш погляд, сьогодні є помітними постатями в російській музиці, – повідомив художній керівник ансамблю, координатор проекту Сергій Пілютиков. – Українські ж композитори – це автори, які, подолавши бар’єри різноманітних технік і модних течій, уже можуть говорити власною мовою».

Музикантам було цікаво познайомитися з новою музикою російських колег. У процесі виконання вони прагнули показати, як відрізняються способи мислення композиторів, котрі мешкають у різних регіонах Росії. Справедливо зазначив Сергій Пілютиков: «Спектр російської музики величезний, як і ця країна».

Багатьом присутнім запам’яталися пронизливі звуки духових інструментів у творі «Гохуа» Олега Пайбердіна з Росії. Творчість цього композитора високо цінує кандидат мистецтвознавства Тамара Невінчана. Вона вважає, що він займає у російській музиці особливе місце як авангардний композитор, орієнтований на творчі глибини, а не просто зовнішній ефект. Музикознавець позитивно оцінила і весь проект «Музичні діалоги: Україна – Росія», назвавши опуси, що прозвучали, гідними уваги найприскіпливішої публіки й відзначивши як цікавого композитора керівника проекту Сергія Пілютикова (ми почули його роботу «Сигнал»).

звучить твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабасаНеоднозначну реакцію у публіки викликав твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабаса, – своєрідна театральна вистава майже без слів для актора і музиканта. Пофантазувати, що хоче нам сказати німий читець, активно жестикулюючи, граючи мімікою та заглядаючи у шпаргалку, можна було, дослухаючись до оригінальних низьких звуків інструмента. Музикант підсилював емоції читця вигуками й гупанням ногою по контрабасу.

Наприкінці в німого читця раптом прорізався голос і він видав: «Коли вкорочуються дві ноги з однаковою швидкістю, це значить, що не все втрачено». Незвичайний музичний твір звеселив і розворушив слухачів у залі.

Роз’яснити сутність почутого й побаченого ми попросили кандидата мистецтвознавства, заступника голови Київської організації Національної спілки композиторів України Галину Степанченко.

«Твори Сергія Зажитька завжди дещо епатують публіку, – посміхнувшись, відповіла моя співрозмовниця. – Я не слухаю їх як чисто музику, відносячи його творчість до театральності. Композитор пов’язаний із театром, писав для нього. Отож і звукотворчість оригінальна. Варто слухати й знати, що це буде обов’язково якийсь перфоманс. А ще – читати Беккета. Десь це навіяно філософією письменника, кінцівка твору викликає сарказм і до того, що відбувається, і до емоцій».

Музичні діалоги: Україна – РосіяДалі мистецтвознавець розповіла, що із задоволенням послухала твори Вікторії Польової «Цвітіння» та «Метелик» із циклу «Пісні непорочності» за Вільямом Блейком. На її думку, оригінальний світ неординарної поезії – напівпочуттів, напівсвітла, напівгри та напівтіні – сучасні композитори втілюють особливими засобами у сфері звуковидобування, гри звуком і тембром.

Взагалі ж Галина Степанченко йшла на концерт в очікуванні почути музику не у звичному для нас розумінні академізму, а саме так звану нову музику в Україні. Фахівець вважає композиторів, про яких говорить, дуже професійними. Володіючи всіма композиторськими технологіями, вони вибирають для себе потрібне. Так, спостерігаємо багато мінімалізму.

Як ми побачили, сучасні митці використовують акторську гру, неординарну декламацію. У результаті народжується нереальний образ, емоція або, скоріше, натяк на них. Комічність ситуації у творі Сергія Зажитька нас вражає, а значить, музика знаходить слухача.

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України

Слова вдячності Національній спілці композиторів України за надану можливість російським музикантам виступити на фестивалі й показати своє обличчя висловила директор культурних і освітніх програм представництва Росспівробітництва в Україні Людмила Чижова. «Фестиваль знайомить із новою сучасною музикою. Мені дуже приємно, що форум живе, набирає силу і продовжує радувати прекрасними творіннями», – сказала вона.

численні слухачі музичного фестивалю сучасної музики Київ Музик Фест 2011

Після концерту помітно було, що реакція людей різна, адже слухали концерт і молоді люди, і не дуже, але байдужих точно не залишилося.

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Світлана Соколова
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Ансамбль "Рикошет"
Композитори:Сергій Пілютиков, Вікторія Польова
Концертний зал: Концертний зал Національної спілки композиторів України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

«Камінний господар» від Театру Лесі і заньківчан: батл чи суголосся?
«Запорожець за Дунаєм» лунав у Харкові
«Чарівна флейта» в Нюрнберзькій опері: per aspera ad astra, або «здогадайся з трьох разів»
«Музика при свічках»
«Брати» - про родину, кохання і кров
"Стоїмо на сцені на своїй землі" - так називалося дійство, присвячене ювілею франківців
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Враження про бенефіс Алли Сіренко
Магічний світ Баха
Концерт та фотодокументальна виставка: у Житомирі відзначають 110-ту річницю від дня народження Святослава Ріхтера
У Житомирі стартував Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв імені Святослава Ріхтера
Острівець позитиву у «Схід Опері»
Гастролі львівських музикантів в Одесі
У Вінницькому храмі відбувся благодійний концерт "Мелодії Шевченкового слова"
Річард Нельсон, Дмитро Богомазов, Раду Поклітару: весняні прем’єри у столичних театрах
Оркестр Одеського оперного театру завершив гастролі у Японії з тріумфом
«Сойка» у червоних тонах
«Любов Данаї» у Баварській опері
В Одесі відбудеться благодійний концерт "Ода стійкості": диригент - діючий штурмовик
Одеська національна опера вперше виступила в Японії
«Макбет» як інтерактивний перформанс
Дух Маріуполя незламний
У Варшаві відбувся концерт Ukrainian Freedom Orchestra до третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну
"Ода стійкості" у Запоріжжі: унікальний концерт у нашому місті
У Києві відбулася прем’єра унікальних музичних творів на підтримку 5 штурмової Київської бригади
Концерт-Реквієм у… Харківському метрополітені
У Кропивницькому відбувся вечір пам'яті, приурочений героїчному спротиву України російській агресії
У Миколаєві черговий аншлаг на концерті камерного оркестру Ars-Nova 
«Схід Опера» святкує ювілей
«Цілуй мене, Кет! або Приборкання норовливої» - позитивні емоції гарантовані!
Нова адаптована версія «Паяців» Р.Леонкавалло у Харкові
БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_112.jpg