Новий формат Різдвяного фестивалю | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Новий формат Різдвяного фестивалю
Новий формат Різдвяного фестивалю
Фінальний акорд в Одеській опері — Симфонія №9 Бетховена — пролунав на Щедрий вечір
14 січня 2016, четвер
Поширити у Facebook

З ініціативи головного диригента Одеської опери Олександру Самоїле щорічний Різдвяний фестиваль, проведення якого стало традицією, набув нової якості. У програмі були запропоновані твори світової культури.


Різдвяний фестиваль в Одеській Опері


Відкрився форум ораторією Ф. Мендельсона «Ілія», яку меломани вперше почули в Україні. Це масштабне дійство розраховане на розгалужений виконавський склад: великий оркестр, хор, солістів, серед яких провідна роль належить виконавцеві складної партії біблійного пророка Ілії. Історія його житія відтворена в низці ключових драматичних подій, у яких постає образ Ілії — непохитного воїна Божого, який здатен іти наперекір відступництву можновладців та ворожим настроям натовпу.

Свою майстерність як у динамічних рухливих номерах, так і в ліричних фрагментах продемонстрував хор Одеської опери, дбайливо виплеканий його багаторічним керівником Леонідом Бутенком. Нарівні з хором та оркестром успіх твору забезпечив провідний соліст театру Василь Навротський. Він створив багатовимірний образ Ілії, суворого і незламного, коли йшлося про покарання відступників від істинної віри, співчутливого до горя вдовиці, сина котрої повернув до життя, твердого в молитві, розгубленого і знесиленого в миті розпачу.

Ідею синтезу звукових, зорових образів та своєрідних просторових ефектів продовжив сольний фортепіанний вечір відомого піаніста світового рівня, одночасно й художнього керівника театру Бориса Блоха. Він запропонував ґрунтовну програму з творів Ференца Ліста і Фредеріка Шопена, якій дав назву «Благословення...». Із Різдвяною тематикою була пов’язана п’єса Ліста «Благословення Бога на самоті», яка входить у його масштабний фортепіанний цикл «Поетичні та релігійні гармонії». Цей рідко виконуваний у концертах твір належить до репертуару Бориса Блоха і записаний ним на компакт-диск поряд з трьома зошитами «Років мандрів» та іншими творами угорського митця. Концерт мав ще один привабливий підзаголовок: «У силуетах зали: погляд зі сцени». Слухачам були запропоновані місця прямо на сцені обличчям до глядацької зали. Коли внутрішня завіса піднеслася догори, відкрилася чарівна поетична картина. Чорний рояль на авансцені зі строгою постаттю піаніста вимальовувався виразним силуетом на тлі освітленого постійно оновлюваними барвами порожнього оперного залу унікальної будівлі одеського театру. Майстерна робота талановитого художника по світлу В’ячеслава Ушеренка виступала в гармонійному поєднанні з музикою. Низку асоціацій з новелами Гофмана та з відомою кінострічкою «Примара в опері» доповнила короткочасна таємнича поява на другому ярусі в момент звучання згаданої п’єси Ліста тендітної молодої жінки у старовинному білому вбранні.

Дещо несподіваним у Різдвяній програмі видалося запропоноване піаністом виконання відомої Сонати №2 Ф. Шопена з її трагічними образами і з траурним маршем у третій частині. Трагізм і драматичний надлом музики сонати Б. Блох ще більше підсилив своєю інтерпретацією, наблизивши образний світ цього пізнього твору композитора до експресивних «мефістофельських» мотивів Сонати Сі мінор Ф. Ліста. Однак сенс вибору твору і запропонований загострений ракурс його інтерпретації стають зрозумілими, коли згадаємо, в який тривожний неспокійний час ми живемо. Адже звістки про бійців АТО, які загинули від ворожих провокацій, продовжували надходити й Новорічної ночі...

Першими виконаннями в Одесі хорових творів Різдвяної тематики привабив слухачів третій вечір. На ньому в супроводі оркестру театру виступив хор Одеської національної музичної академії імені А. Нежданової (художній керівник Г. Ліознов, хормейстери Г. Шпак, В. Регрут). Програма, яку підготував диригент Ігор Чернецький, складалася з раннього твору Missa di Gloria Дж. Пуччіні та Glоria Ф. Пуленка. Окрасою цього концерту стала відома українська колядка, яку на завершення разом з дитячим ансамблем виконали всі учасники.

У заключному концерті Різдвяного форуму пролунала Дев’ята симфонію Бетховена. У цьому сезоні симфонія звучить під склепінням визначної споруди — Одеського оперного театру — вже вдруге. Наприкінці грудня цей найвизначніший твір світового музичного мистецтва почули відвідувачі щорічного концерту на завершення календарного року.


Автор: Марина Черкашина-Губаренко
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Концертний зал Одеського Національного академічного театру опери та балету
Конкурс (фестиваль): Різдвяний фестиваль в Одеській Опері
Джерело: Газета «День»



Інші:

«Камінний господар» від Театру Лесі і заньківчан: батл чи суголосся?
«Запорожець за Дунаєм» лунав у Харкові
«Чарівна флейта» в Нюрнберзькій опері: per aspera ad astra, або «здогадайся з трьох разів»
«Музика при свічках»
«Брати» - про родину, кохання і кров
"Стоїмо на сцені на своїй землі" - так називалося дійство, присвячене ювілею франківців
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Враження про бенефіс Алли Сіренко
Магічний світ Баха
Концерт та фотодокументальна виставка: у Житомирі відзначають 110-ту річницю від дня народження Святослава Ріхтера
У Житомирі стартував Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв імені Святослава Ріхтера
Острівець позитиву у «Схід Опері»
Гастролі львівських музикантів в Одесі
У Вінницькому храмі відбувся благодійний концерт "Мелодії Шевченкового слова"
Річард Нельсон, Дмитро Богомазов, Раду Поклітару: весняні прем’єри у столичних театрах
Оркестр Одеського оперного театру завершив гастролі у Японії з тріумфом
«Сойка» у червоних тонах
«Любов Данаї» у Баварській опері
В Одесі відбудеться благодійний концерт "Ода стійкості": диригент - діючий штурмовик
Одеська національна опера вперше виступила в Японії
«Макбет» як інтерактивний перформанс
Дух Маріуполя незламний
У Варшаві відбувся концерт Ukrainian Freedom Orchestra до третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну
"Ода стійкості" у Запоріжжі: унікальний концерт у нашому місті
У Києві відбулася прем’єра унікальних музичних творів на підтримку 5 штурмової Київської бригади
Концерт-Реквієм у… Харківському метрополітені
У Кропивницькому відбувся вечір пам'яті, приурочений героїчному спротиву України російській агресії
У Миколаєві черговий аншлаг на концерті камерного оркестру Ars-Nova 
«Схід Опера» святкує ювілей
«Цілуй мене, Кет! або Приборкання норовливої» - позитивні емоції гарантовані!
Нова адаптована версія «Паяців» Р.Леонкавалло у Харкові
БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
      © 2008-2025 Music-review Ukraine