|
«Класика-плюс» з Енвером Ізмайловим
Народний артист України ЕНВЕР ІЗМАЙЛОВ (гітара)
17 жовтня 2010, неділя
Поширити у Facebook
У Національній філармонії України аншлаг. На програму «Класика-плюс» Київського камерного оркестру під орудою Романа Кофмана за участю відомого гітариста Енвера Ізмайлова прийшли шанувальники як класики, так і етноджазу. Адже цікаво усім, як можна поєднати такі, здавалося б, різні стилі.
Оркестр почав із Канону Йоганна Пахельбеля, а потім блискуче виконав Арію із Сюїти № 3 Йоганна Себастьяна Баха.
Та ось на сцені Енвер Ізмайлов. На відміну він музикантів оркестру, одягнених у класичне чорне, він вийшов у світлих брюках і сорочці кольору піску, зі смугастою шапочкою на голові. І раптом – ніби свіжий вітер із моря увірвався до світського салону. «Дівчина з Місхора» Енвера Ізмайлова неначе прокидається від сну – спочатку стримана, замріяна, поступово вибухає шаленим темпераментом, поринаючи у вир танцю. Цей твір – яскравий приклад етноджазового синтезу, на відміну від більш традиційної джазової імпровізації Return (пам’яті Джорджа Харрісона і Джона Леннона).
Музикант застосував свій винахід – теппінг, коли пальці обох рук лежать на грифові гітари, як на клавіатурі, й звук видобувається швидким натисканням струн, а не ударом по них чи щипком. Завдяки цьому гітара видає специфічні ритмоінтонації, які важко описати словами. Яскравий приклад – композиція «Схід сонця в Криму».
А над усім цим, як вправний парфумер, який змішує різні запахи й отримує неймовірний аромат, чаклував диригент Роман Кофман. Київський камерний оркестр органічно вплітався в оригінальну музику Енвера Ізмайлова.
Оркестр віртуозно виконав Адажіо із Симфонії № 5 Густава Малера, Allegro di molto із Дивертисменту Вольфганга Амадея Моцарта, а в другому відділі – Концерт для двох скрипок з оркестром Антоніо Вівальді (солісти – лауреати міжнародних конкурсів Ірина Клімашевська та Віктор Іванов).
Енвер Ізмайлов узявся грати «Прелюдію» одразу на двох гітарах – друга стояла на підставці. Та коли на сцені з’явилася солістка Лєніє Ізмайлова й заспівала спочатку «To my Love», а потім «Шкатулку», зал вибухнув оплесками. Її голос, що виводив складну імпровізацію, яскрився, немов коштовний діамант. Глядачі аплодували стоячи, аж поки музиканти не вийшли грати «на біс».
Тож можна сказати, що перший концерт циклу «Класика-плюс» високо встановив мистецьку планку. Чекатимемо наступних імпрез.
Матеріали надано редакцією журналу «Музика»
Автор: Наталія Зінченко
Фото: Микола Завгородній
Колективи: Київський камерний оркестр
Диригенти: Роман Кофман
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Журнал "Музика"
Фотоальбом:
|