Концерт пам'яті Олександра Тищенка | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Концерт пам'яті Олександра Тищенка
Васін Андрій
Пірієв Олександр Валерійович
Пацовський Ігор
Жукова Ольга
Рєпка Роман
Дика Ніна Орестівна
Гаврилець Ганна Олексіївна
Пірієв Олександр Валерійович
Концерт пам'яті Олександра Тищенка
Music-Review WEEKEND
11 листопада 2012, неділя
Поширити у Facebook

Цього року виповнилося 15 років відтоді, як у світ Вічності відійшов прекрасний віолончеліст, педагог і громадський діяч Олександр Дмитрович Тищенко (1923-1997).

Його творчий шлях тривалістю понад 50 років - ціла епоха у музичному мистецтві України.

Мистецька подія «Вечір Пам’яті Олександра Тищенка» відбулася 11 листопада у столичній Галереї "АртХол" Фонду сприяння розвитку мистецтв в рамках Циклу концертів камерної музики «Music-review WEEKEND». Концерт ініційований і проведений наймолодшими учнями О. Тищенка київського періоду - Олександром Пірієвим, Ольгою Жуковою, Ігорем Пацовським, музикою і словом висвітлював грані величної Постаті, ім'я котрої золотими літерами вписано у історію музичної культури України. Впродовж вечора віолончель «співала, плакала і голосила» у музичних полотнах Й. С. Баха, Л. ван Бетховена, Г. Форе, Д. Шостаковича, Д. Поппера, М. Лисенка.

11.11.12. Галерея "АртХол". Концерт пам'яті Олександра Тищенка.Андрій Васін, Ольга Жукова, Ігор Пацовський, ведуча концерту музикознавець Ніна Дика, Олександр Пірієв, композиторка  Ганна Гаврилець. Фото: Сергій Пірієв
Андрій Васін, Ольга Жукова, Ігор Пацовський, ведуча концерту музикознавець Ніна Дика, Олександр Пірієв, композиторка Ганна Гаврилець

О. Тищенко­ – людина, наділена особливою харизмою вродженої інтелігентності, людяності, доброзичливості, котрий через усе своє життя проніс любов до рідного краю, до мистецтва, до людей; був знаною, популярною у найкращому розумінні цього слова Особистістю як у Харкові, Львові, Києві, так і на теренах усієї України та за межами рідної землі.

Перші кроки в мистецтві О. Тищенко зробив у рідному Харкові, навчаючись у Харківській консерваторії (клас проф. В. Аншелевича і Л. Тимошенко, які свого часу були учнями славетних віолончелістів і педагогів А. Брандукова і О. Штрімера). Потому О. Тищенко переїзджає до Львова – міста, культурно-мистецькому життю якого він присвятив понад 20 років. Безсумнівно, що О. Тищенко, як директор ЛССМШ (1960-1972), у творчій співдружності з видатними педагогами і композиторами у 60-х роках ХХ ст. запалив на небосхилі українського музичного мистецтва зірки яскравих вихованців музичної школи. А це Олег Криштальський, Юрій Башмет, Олег Криса, Олександр Слободяник, Богодар Которович, Віталій Ересько, котрі, досягнувши висот виконавської майстерності та слави, є гордістю нації.

О. Тищенко зробив вагомий внесок у розвій музичної освіти на Галичині. З його ініціативи ЛССМШ реорганізовують у школу-інтернат, що дозволило навчання музично обдарованих дітей з різних регіонів західної України. З поміж учнів Тищенка - Педагога львівського періоду життя зустрічаємо імена музикантів світової слави – Х. Колесси, О. Гериновича, М. Бергмана, Ю. Ланюка, Н. Хоми, А. Микитки та інш. В подальшому творча доля О. Тищенка переплелася з культурно-мистецьким середовищем Києвом: він був директором Київського хореографічного училища, а згодом начальником навчальних закладів Міністерства культури УРСР і до останніх днів – викладачем класу віолончелі у Київській дитячій школі мистецтв № 3.

“Твори різних стилів прозвучали в концерті камерно-інструментальної музики у двох відділах. Вже з першого твору для віолончелі соло Й. С. Баха виконання-одкровення О. Пірієва окутало камерний простір зали теплом високої духовності. Інтерпретація камерного полотна Л. ван Бетховена подивляла слухацьку аудиторію продуманістю драматургії, зрілістю і, водночас, зачаровувала багатством тембральної барви камерно-ансамблевої гри в діалозі двох рівноправних по значущості “дійових персонажів”. На завершення першого відділу прозвучала Елегія “Сум” М. Лисенка для віолончелі (О. Пірієв) та фортепіано (Р. Рєпка), де неповторної краси звучання віолончель промовляла «людським голосом».

Ключовими словами про О. Тищенка можна вважати откровення видатної української композиторки Ганна Гаврилець, яка була запрошена на концерт:
Я належу до тих багатьох людей, в долі котрих Олександр Дмитрович відіграв вирішальну роль. Свого часу, під час літньої відпустки він, збиравши цілий «десант» педагогів школи, мандрував глухими районами Карпат у пошуках талантів. І в моєму селі (с. Видинів у Івано-Франківської обл.) де жив унікальний вчитель Василь Урфюк, випускник Варшавської консерваторії, Олександр Дмитрович вибрав кілька талановитих дітей до своєї школи в число котрих потрапила і я!

Сьогодні, згадуючи Олександра Дмитровича, вкотре подивляюся: «…як йому вдавалося так влучно побачити у людині те, чого не бачать інші?» І одразу згадується історія про становлення Юрія Башмета, яка була дуже непроста: стався момент, коли Олександр Дмитрович своїм вольовим рішення перевів Юрія з класу скрипки на альт. І всі ми бачимо, що сьогодні Ю. Башмет став найвідомішим альтистом у Світі, здійснивши революцію в альтовому мистецтві, - і в цьому також є заслуга Олександра Дмитровича.

О. Тищенко - людина унікального пророцтва, любові до музики і, особливо, до дітей - віддана служінню музичному мистецтву. Мені особливо приємно, що я є членом своєрідного «таємного братства» - братства його учнів. Я впевнена, що ми - учні Олександра Дмитровича будемо нести прекрасні ідеали музики до людей.

У світ Високого і Вічного слухача повернули чарівні звуки віолончелі наймолодшої учениці О. Тищенка Ольги Жукової виконанням «Алеманди» з віолончельної соло сюїти № 5 Й. С. Баха. Подяку Вчителю склав ще один музикант когорти «наймолодших» учнів - Ігор Пацовський у ансамблі з А. Васіним виконанням “Елегії” і “Сіціліани” Г. Форе. Музиканти, сягаючи глибин одкровення, в інтерпретації творів французького композитора, полонили шанувальників віолончельної гри чуттєвістю звукотворення, вишуканістю і красою звучання ансамблю.

Під завісу концертного вечора прозвучав “Реквієм” Давіда Поппера для трьох віолончелей (О. Пірієв, І. Пацовський, О. Жукова) і фортепіано (Р. Рєпка). Пристрасність передачі різних граней трагічного, даруючи миті духовного очищення, що перепліталися з відчуттям благодаті, а також художня глибина, чудовий контакт із слухацькою аудиторією, безперечно, ставлять “Вечір Пам’яті Олександра Тищенка” у ряд найцікавіших імпрез сьогодення.

11.11.12. Галерея "АртХол". Концерт пам'яті Олександра Тищенка. Олександр Пірієв (віолончель), Ігор Пацовський (віолончель), Ольга Жукова (віолончель), Роман Рєпка (фортепіано). Фото: Сергій Пірієв
Олександр Пірієв (віолончель), Ігор Пацовський (віолончель), Ольга Жукова (віолончель), Роман Рєпка (фортепіано)


Автор: Ніна Дика
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Андрій Васін, Олександр Пірієв, Ігор Пацовський, Ольга Жукова, Роман Рєпка
Музикознавці: Ніна Дика
Діячі мистецтв: Ганна Гаврилець, Олександр Пірієв
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

«Запорожець за Дунаєм» лунав у Харкові
«Чарівна флейта» в Нюрнберзькій опері: per aspera ad astra, або «здогадайся з трьох разів»
«Музика при свічках»
«Брати» - про родину, кохання і кров
"Стоїмо на сцені на своїй землі" - так називалося дійство, присвячене ювілею франківців
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Враження про бенефіс Алли Сіренко
Магічний світ Баха
Концерт та фотодокументальна виставка: у Житомирі відзначають 110-ту річницю від дня народження Святослава Ріхтера
У Житомирі стартував Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв імені Святослава Ріхтера
Острівець позитиву у «Схід Опері»
Гастролі львівських музикантів в Одесі
У Вінницькому храмі відбувся благодійний концерт "Мелодії Шевченкового слова"
Річард Нельсон, Дмитро Богомазов, Раду Поклітару: весняні прем’єри у столичних театрах
Оркестр Одеського оперного театру завершив гастролі у Японії з тріумфом
«Сойка» у червоних тонах
«Любов Данаї» у Баварській опері
В Одесі відбудеться благодійний концерт "Ода стійкості": диригент - діючий штурмовик
Одеська національна опера вперше виступила в Японії
«Макбет» як інтерактивний перформанс
Дух Маріуполя незламний
У Варшаві відбувся концерт Ukrainian Freedom Orchestra до третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну
"Ода стійкості" у Запоріжжі: унікальний концерт у нашому місті
У Києві відбулася прем’єра унікальних музичних творів на підтримку 5 штурмової Київської бригади
Концерт-Реквієм у… Харківському метрополітені
У Кропивницькому відбувся вечір пам'яті, приурочений героїчному спротиву України російській агресії
У Миколаєві черговий аншлаг на концерті камерного оркестру Ars-Nova 
«Схід Опера» святкує ювілей
«Цілуй мене, Кет! або Приборкання норовливої» - позитивні емоції гарантовані!
Нова адаптована версія «Паяців» Р.Леонкавалло у Харкові
БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110817_2047.jpg