Валентин Сильвестров: медитація крізь час | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
Громов Євген
Сильвестров Валентин Васильович
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
28 вересня 2017, четвер
Поширити у Facebook

Днями у галереї «КалитаАртКлуб» до 80-тиріччя Маестро відбувся символічний і тихий – і у цьому теж символічний – концерт «20 років потому…». Музику Сильвестрова виконував піаніст Євген Громов.



Говорячи про музику Валентина Сильвестрова, підсвідомо виникає бажання уникати слів «твір» або «композиція». Його музика – явище сучасного мистецького простору. І не лише через досконалість композиторської майстерності (музика видатного «С» сповнена символічних смислів, вона метафорична – її треба розшифровувати). А й через поєднання складного змісту із оманливою простотою ліричного звучання; через внутрішню насиченість, особливу рефлексію, коли слухач розчиняється у звучанні, вслухається в нього усім єством.



Грати, або співати музику Сільвестрова складно. Бо виконавець має відтворювати нотний текст, розумітися на символічній мові композитора й, водночас, утримувати під час виконання стан внутрішнього напруження. Не дивно, що музиканти, які вже є сталими виконавцями його творів, знаходяться в колі образів, символів, відчуттів Майстра роками. Один з цього кола – піаніст Євген Громов, що почав виконувати фортепіанну музику Сильвестрова саме 20 років тому.



Фортепіано – інструмент надзвичайний у сенсі можливостей звуковидобуття. Від найніжніших торкань і серпанку легкого повітряного мережива – до потужності, зданої вщерть заповнити величезну концертну залу соковитими звуковими потоками. Безліч нюансів: голчата гострота, шовкова м’якість, дзвінка переливчастість, сухувата речитація…
Саме для цього інструменту написана переважна більшість творів Сильвестрова. Нагадаємо, що протягом життя композитор писав музику в різних стилях, і це відбилося на концертній програмі: звучала авангардистська «Тріада» (серійно-пуантилістична техніка), трагедійні сонати №2, №3 (полістилістика), лірична «Усна музика», безтілесний «Вісник – 1996», «Три багателі» (символічна наївність та остання простота).

Світла зала, картини, камерність, невелика кількість слухачів. Атмосфера якнайкраще допомагала слухати, чути, розчинятися. Тихі голоси – навіть у антракті. Після того, як відлунав останній звук рояля, залишалося відчуття, ніби вслухаєшся у щось таємне.

Після останніх оплесків Євгену Громову Валентин Сильвестров сів за рояль. І кілька хвилин імпровізував, працюючи із настроями, гармоніями, темою. Він дозволив спостерігати, як музичні елементи у калейдоскопі його сприйняття переміщуються, змінюють колір, послідовність, візерунок. І все це – музика, яка триває й триває. І немає їй завершення.



Автор: Вікторія Наумчук
Виконавці: Євген Громов
Композитори:Валентин Сильвестров



Інші:

125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine