«Київська весна»: золотий перетин | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Київська весна»: золотий перетин
Поляков Олександр
Полянський Олег
Київський камерний оркестр
«Київська весна»: золотий перетин
У Національній філармонії відбувся ІІІ Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна»
22 травня 2011, неділя
Поширити у Facebook

Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна»В передостанній тиждень концертного сезону в добу пишного розквіту природи в Національній філармонії традиційно відбувся Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна». Його програму склали п’ять концертів з відомих творів класичної музики у виконанні знаних музикантів України та закордону.


Три з цих концертів ознаменували закриття філармонійних абонементів: скрипкової, гітарної та фортепіанної музики.

За словами одного з організаторів фестивалю, художнього керівника Колонного залу ім. Лисенка Олени Зеніної, такий «абонементний» підхід до узгодження фестивальної програми від цього року визначив виняткову змістову концепцію «Київської весни».

Ще два вечори фестивалю – авторські: концерт з циклу «Великі імена», започаткований Романом Кофманом, цього разу присвячений Д. Шостаковичу і виступ Національного симфонічного оркестру до Міжнародного року Ф. Ліста.

Тож, програма і склад виконавців фестивалю передвіщали чимало цікавого. І, як з’ясувалося, ці сподівання не були марними.

Диригує Микола ДядюраВідкрити цьогорічну «Київську весну» було доручено американському скрипалю Джозефу Ліну, який разом з Симфонічним оркестром Національної філармонії під керуванням Миколи Дядюри зіграв Перший скрипковий концерт С. Прокоф’єва.

Виконавцям довелось вдало співпрацювати і раніше – на гастролях в Японії, в результаті чого, власне, і виникла ідея запросити Ліна для виступу в Києві.

Бездоганна техніка в поєднанні з витонченою натхенністю дозволяла скрипалю точно відтворювати найдрібніші інтонаційні, ритмічні, динамічні та емоційні нюанси прокоф’євського опусу і поряд з тим, тонким, але пронизливим співом і репліками своєї скрипки надихати і делікатно пожвавлювати оркестр.

Гітарний абонемент в межах «Київської весни» закривав на другому, суботньому концерті фестивалю австрійський гітарист Александр Свете.

Не так давно він виступав на сцені Колонного залу ім. Лисенка в межах гітарного фестивалю-конкурсу «Київ-2009», будучи запрошений як член журі конкурсу.

Нинішнім же виступом Свете, безсумнівно, помножив кількість українських шанувальників його таланту.

Просто зовні, з неперевершеним відчуттям витонченого внутрішнього пульсу граної музики і, отож, дивовижно відтворені шедеври гітарної музики XVII–XX століть, запам’ятався винятковий серед загалом класичної програми «Київської весни» авангардний твір «Нуне» італійського композитора, одного з фундаторів сучасної гітарної школи Г. Петрассі.

Піаніст Олег ПолянськийЗрештою ж, концерт Александра Свете став фантастичним прикладом того, як один музикант грою на одному ж, до того, не дужому за гучністю інструменті може довести до нестями півсотні слухачів.

Продовжив «Київську весну», по праву ставши її кульмінацією, концерт, присвячений творам Д. Шостаковича з циклу «Великі імена», втілюваний Київський камерний оркестром під орудою Романа Кофмана разом з запрошеними виконавцями. Їхні виступи прийшлися на другий відділ концерту.

Розпочав його піаніст Олег Полянський, котрий зараз живе і працює в Німеччині, проте, досить часто виступає в Україні.

На «Київську весну» Полянський був запрошений спеціально, адже він мав в репертуарі Перший до-мінорний Концерт Шостаковича, виконуючи його на відповідному високому рівні.

Народний артист Росії Олексій МочаловНеабияка технічна вправність (до речі, свого часу Полянський закінчив десятирічку ім. Лисенка), палка наснага соліста, їхній зразкового взаєморозуміння діалог з оркестром зумовили вражаюче виконання: буквально, кожен зіграний акорд був вартим цілого життя: і для виконавців, і для слухачів.

Не менш феєричним було завершення авторського концерту з творів Шостаковича – його не так часто виконуваний «Антиформалістичний райок».

Співав досвідчений бас з Московського державного академічного камерного театру ім. Покровського, народний артист Росії Олексій Мочалов, який, між іншим, отримав премію «Diapasone DrOr» провідних французьких видань звукозапису за сольний диск «Вокальні цикли Шостаковича».

Переконлива гра – майстерні музично-акторські перевтілення, без яких не можливо уявити виконання «Райка», здавалось, й справді, не доставляли виконавцю Мочалову жодних складнощів, тож, публіка, як воно і належить, щиро сміялася, власне, через зміст твору.

Диригує Володимир СіренкоНеначе домінантовим предиктом «Київської весни» був передостанній, сольний концерт молодого визнаного піаніста, лауреата багатьох провідних міжнародних конкурсів, котрий представляв Іспанію Ельдара Небольсіна – це бездоганне, класичної поміркованості в упорядкуванні логіки та емоцій виконання творів Бетховена, Шуберта, а також, наділених віртуозною змістовністю, «Танців смерті» Ф. Ліста у власному перекладенні.

Апофеозним фіналом цьогорічної «Київської весни» був концерт Національного симфонічного оркестру України під керуванням Володимира Сіренка, присвячений 200-річчю від дня народження згадуваного угорського класика.

Прозвучали його симфонічна поема «Орфей», Концерт для фортепіано з оркестром №2 (соліст – український піаніст О. Поляков) та – вперше у Києві – Симфонія до «Божественної комедії» Данте.

Дитячий спів (хору «Щедрик»), яким завершилася Симфонія звучав насправді піднесено – згідно зі змістом данте-лістівського твору тому, що диригенту вдалося утримати і підготувати слухацьку увагу до відповідного сприйняття цього моменту, а також – органічно поєднати звучання симфонічного оркестру та дитячого хору.

Відтак, цьогорічна «Київська весна» і за представленою програмою, і за рівнем її виконання успішно засвідчила свій статус непересічного міжнародного фестивалю, що пропагує класичну музику на українських теренах


Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Київський камерний оркестр
Виконавці: Олександр Поляков, Олег Полянський
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київська весна"


Фотоальбом:Фотоальбом




Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110520_010.jpg