Національна філармонія відроджує музичні шедеври | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Національна філармонія відроджує музичні шедеври
Бортник Сергій
Маслаков Андрій
Табуліна Ольга
Дует солістів Національної філармонії України
Протасов Віталій
Національна філармонія відроджує музичні шедеври
У Києві з успіхом відбулася прем’єра опери-фарсу Дж.Россіні «Синьйор Брускіно, або Випадковий син»»
21 червня 2015, неділя
Поширити у Facebook

Спектаклем одного з оперних шедеврів видатного «пезарського лебедя» (як шанобливо величали композитора його сучасники) Національна філармонія продовжила традицію постановок маловідомих камерних творів зарубіжних класиків, започатковану з ініціативи художнього керівника Володимира Лукашева кілька років тому. Києву давно бракує концертних залів для виконання академічної музики, зокрема для камерних музичних вистав, тож філармонія перебирає на себе важливу місію «провайдера» одноактних опер, що завжди викликають підвищений інтерес меломанів.

Ключовими фігурами в цьому процесі виступають молоді режисери й солісти. Здійснена випускницею НМАУ Юлією Журавковою, за підтримки Посольства Італії та Італійського інституту культури, постановка раннього шедевра Россіні (написаного композитором у 21-річному віці) не лише стала подарунком справжнім поціновувачам музики великого маестро, а й занурила слухачів у світ любові, легкого гумору, кумедної поведінки героїв...

Фото з сайту: http://www.day.kiev.ua

У цій опері Россіні продемонстрував витонченість і вишуканість мелодичного таланту, легкість і природність ритму, прозорість і динамічну запальність оркестрового звучання, взірцевість вокальних партій у стилі бельканто, вправне керування фабульними колізіями, майстерність «ланцюгового» дихання в стрімкому музичному «розкручуванні» сюжетних перипетій. Утім, прем’єру цього веселого фарсу, що відбулася 1813 р. у венеціанському театрі «Сан Мозе» під час карнавалу, успіх не супроводжував. Адже спектакль різко поривав з існуючими канонами опери XVIII століття.

Музика маестро відверто тяжіла до романтичного стилю, що сповна розквітне в майбутніх шедеврах Россіні — «Севільському цирульнику» та «Попелюшці». Чимало моментів видалися сучасникам незвичними у «Синьйорі Брускіно». Так, публіка була шокована увертюрою, де, за композиторським задумом, другі скрипки періодично стукали дерев’яною частиною смичків по залізних абажурах світильників над пультами, ніби вимагаючи посиленої уваги глядачів... Та й затримка на дві години підняття завіси в залі не додала настрою партеру... Тож ця опера лише зрідка з’являлася на камерних сценах окремих європейських театрів.

Резонансний успіх чекав на постановку 1985 р. на Россінієвському фестивалі в Пезаро — рідному місті композитора. Ця подія ніби відкрила друге дихання сценічному життю «Синьйора Брускіно». А нині цей маленький шедевр великого маестро продовжив тріумфальний шлях свого визнання на українській столичній сцені.

Невигадлива сюжетна канва фарсу: Італія XVIII століття. Флорвіль і Софія хочуть побратися, проте в планах опікуна дівчини — Гауденціо — видати її заміж за сина синьйора Брускіно. Щоб досягти мети, Флорвіль видає себе за юного Брускіно, та тут виникає низка перешкод, кумедних розіграшів, хитромудрих інтриг і сварок, але все закінчується хепі-ендом.

У постановці Ю. Журавкової весь режисерський інструментарій було підкорено тому, щоб у калейдоскопі численних мізансцен опери Россіні ані на мить не збавлявся стрімкий темпоритм дійства, щоб у публіки не вщухав інтерес до того, що відбувається на сцені. Замішана сценічна інтрига підігрівала градус спектаклю сценографічними знахідками, ремінісценціями: парою янголят (або Амура та Психеї) на балконі над сценою, що весь час кумедною мімікою посилювали іронічну тональність дійства; час від часу елегантно-пластична зміна пози «оживаючої» скульптури фонтана з амфорою у центрі сцени, використання для розвитку сценічної дії усього простору залу тощо. Та, звісно, основне музично-драматургічне навантаження несли головні герої — Софія (А. Родіна), Гауденціо (А. Юрченко), Маріанна (О. Табуліна), Філіберто (Р. Смоляр), Комісар (О. Харламов), молодий і старший Брускіно (С. Бортник і А. Маслаков), які продемонстрували темперамент, вокальну майстерність, виразну артикуляцію, що була абсолютно досконалою й у технічно віртуозних сольних номерах, і в ансамблях. Особливо вражали скоромовки — справжні перлинки бельканто. Абсолютним центром уваги слухачів став Брускіно-старший у виконанні чудового соліста Національної опери Андрія Маслакова, інтонаційна палітра партії якого підкоряла швидкою зміною настроїв і реакцій на репліки партнерів по сцені.

Жвава й невимушена сценічна пластика виконавців підкупала розкутістю та імпровізаційністю, так імпонуючими веселій, метушливій атмосфері спектаклю. Взагалі головним враженням від спектаклю стала стильова єдність режисерської версії, акторсько-співацького ансамблю, акустично й динамічно збалансоване звучання Академічного симфонічного оркестру Національної філармонії під орудою диригента Віталія Протасова. До речі, ця вистава прикрасила репертуар філармонії.


Автор: Наталія Семененко
Колективи: Дует солістів Національної філармонії України
Виконавці: Сергій Бортник, Андрій Маслаков, Ольга Табуліна
Диригенти: Віталій Протасов
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Велика концертна студія Будинку звукозапису НРКУ
Джерело: Газета "День"



Інші:

«Камінний господар» від Театру Лесі і заньківчан: батл чи суголосся?
«Запорожець за Дунаєм» лунав у Харкові
«Чарівна флейта» в Нюрнберзькій опері: per aspera ad astra, або «здогадайся з трьох разів»
«Музика при свічках»
«Брати» - про родину, кохання і кров
"Стоїмо на сцені на своїй землі" - так називалося дійство, присвячене ювілею франківців
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Враження про бенефіс Алли Сіренко
Магічний світ Баха
Концерт та фотодокументальна виставка: у Житомирі відзначають 110-ту річницю від дня народження Святослава Ріхтера
У Житомирі стартував Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв імені Святослава Ріхтера
Острівець позитиву у «Схід Опері»
Гастролі львівських музикантів в Одесі
У Вінницькому храмі відбувся благодійний концерт "Мелодії Шевченкового слова"
Річард Нельсон, Дмитро Богомазов, Раду Поклітару: весняні прем’єри у столичних театрах
Оркестр Одеського оперного театру завершив гастролі у Японії з тріумфом
«Сойка» у червоних тонах
«Любов Данаї» у Баварській опері
В Одесі відбудеться благодійний концерт "Ода стійкості": диригент - діючий штурмовик
Одеська національна опера вперше виступила в Японії
«Макбет» як інтерактивний перформанс
Дух Маріуполя незламний
У Варшаві відбувся концерт Ukrainian Freedom Orchestra до третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну
"Ода стійкості" у Запоріжжі: унікальний концерт у нашому місті
У Києві відбулася прем’єра унікальних музичних творів на підтримку 5 штурмової Київської бригади
Концерт-Реквієм у… Харківському метрополітені
У Кропивницькому відбувся вечір пам'яті, приурочений героїчному спротиву України російській агресії
У Миколаєві черговий аншлаг на концерті камерного оркестру Ars-Nova 
«Схід Опера» святкує ювілей
«Цілуй мене, Кет! або Приборкання норовливої» - позитивні емоції гарантовані!
Нова адаптована версія «Паяців» Р.Леонкавалло у Харкові
БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
411.jpg