«Українсько-латвійський діалог» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Українсько-латвійський діалог»
Басалаєва Євгенія Олександрівна
«Українсько-латвійський діалог»
Під такою назвою відбувся перший концерт нового музфоруму, започаткованого Євгенією Басалаєвою
17 червня 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

Цьогоріч процес фестивалізації культурного простору столиці України вражаюче урізноманітнився. Дедалі більшого поширення набуває своєрідний тренд — фестиваль у фестивалі. Нещодавно у Національній філармонії у традиційний міжнародний фестиваль «Київська весна» органічно «вписався» музичний форум Italia Festival Barocco. А нині ознаменувався виходом на фестивальну арену нового міжнародного концертного проекту відомої піаністки Євгенії Басалаєвої «Фестиваль музики України та Північно-Балтійських країн UKRAINIAN AND NORDIC-BALTIC MUSIC FEST. І першою імпрезою Х Міжнародного фестивалю мистецтв «Діалоги культур», що з великим успіхом відбулася у Колонному залі ім. М. Лисенка, став «Україно-латвійський діалог».

Захід пройшов у рамках багаторічної міжнародної серії концертів «Елітні вечори камерної музики Євгенії Басалаєвої» за підтримки Посольства Латвійської Республіки в Україні та особисто пана Посла Юріса Пойканса. Як зазначила сама авторка проекту, ідея зміцнити культурні зв’язки України та країн Балтії давно оселилася в її серці. Маючи тісні й тривалі мистецькі контакти з Посольствами багатьох держав та іноземними культурними інституціями в Києві, у своїх численних концертних програмах Є. Басалаєва презентує невідомі партитури композиторів різних країн у контексті з музикою українських авторів. Кожний концерт циклу має оригінальну авторську концепцію. Мисткині близька ідея синестезії, й вона завжди активно «вплітає» в процес музичного виконання різноманітні світлові й кольорові ефекти, відеофрагменти, експонування художніх робіт у фойє філармонії.

Нині гостям імпрези було запропоновано «родзинку»: з метою віртуального перенесення присутніх у суворо-стриману атмосферу Півночі, що налаштовувала на сприйняття «північного» звукового колориту музики латвійського композитора — класика Я. Вітолса — одного із фундаторів латвійської музичної культури, музиканти Ансамблю ударних інструментів Arsnova (під орудою Г. Черненка) спочатку наповнили простір залу звуковим ефектом свисту вітру — своєрідним символом оновлення й очищення, який одразу привніс свіжу ноту у процес сприйняття музики.

Натхненне виконання Є. Басалаєвою двох Поем-легенд В. Косенка стало справжнім подарунком поціновувачам національної музики, як і експресивна стилістика фортепіанних п’єс Ф. Якименка, чия творчість стала порівняно нещодавно повертатися до репертуару вітчизняних музикантів. Делікатне аранжування цих творів для ансамблю та фортепіано у виконанні Є. Басалаєвої та камерного ансамблю «Контрасти Київ-Класік» було високо оцінено публікою. Загалом, кожний наступний твір викликав миттєвий сплеск слухацьких симпатій та асоціацій. І справді, назва першого відділення концерту якнайкраще відображувала його наповнення: «Мандрівками фортепіанної мініатюри». Друге відділення — «Фантазія» — було цілковито віддано органній музиці. Емоційний виступ І. Калиновської (партія органу) в дуеті з Є. Басалаєвою із прем’єрним показом Сoncerto innocentо латвійського автора М. Заріньша (який тривалий час був директором знаменитого Домського собору) повною мірою розкрив усі темброво-колористичні принади його органної музики. А спеціально написаний українським композитором В. Годзяцьким ноктюрн «Омріяні зорі Балтії» (присвята Латвії) міг би стати своєрідним музичним епіграфом усього концерту.

Міжнародні фестивалі мистецтв «Діалоги культур» вже давно мають як своїх учасників, так і вдячну аудиторію, адже для шанувальників академічної музики вони завжди стають своєрідним путівником невідомими сторінками музичних партитур зарубіжних і вітчизняних композиторів, об’єднуючи водночас «під одним дахом» надбання різних національних культур і прокладаючи нові маршрути музичних мандрівок у часі й просторі


Автор: Наталія Семененко
Виконавці: Євгенія Басалаєва
Джерело: Газета «День»



Інші:

Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
      © 2008-2024 Music-review Ukraine