У Львові вперше пройде Leopolis Baroque Festival | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
У Львові вперше пройде Leopolis Baroque Festival
Кучар Теодор
Остапович Іван
У Львові вперше пройде Leopolis Baroque Festival
У фестивалі барокової музики візьмуть участь світові зірки класичної сцени. Серед них – гобоїстка Уляна Макєєва
31 липня 2018, вівторок
Поширити у Facebook

У Львові вперше проходитиме Leopolis Baroque Festival. Його організатор – Львівський органний зал. У фестивалі барокової музики окрім львівських музикантів візьмуть участь світові зірки класичної сцени.

7 серпня на сцені Органного гратиме концертмейстер Чеської філармонії, скрипаль Йозеф Шпачек, гобоїстка з Одеси Уляна Макєєва та Ukrainian Festival Orchestra під керівництвом українсько-американського дириґента Теодора Кухара. У програмі – концерти Йоганна Себастьяна та Карла Філіппа Емануеля Баха, а також «Пори року» Вівальді.

8 серпня Теодор Кухар віддасть свою дириґентську паличку Іванові Остаповичу, а сам постане перед публікою як альтист. Разом із ним солістами цього вечора будуть Уляна Макєєва (гобой), Михайло Сосновський (флейта), Сергій Гаврилюк (альт). Гратимуть бранденбурзькі концерти Баха та концерти Телемана.

9 серпня в рамках фестивалю відбудеться сольний концерт скрипаля Ореста Смовжа, одного з найталановитіших львівських музикантів, учня всесвітньо відомої Мідорі Ґото (США). Концерт під назвою «Бароко у перспективі» проведе слухачів від Баха і Бальцара до Енеску, від Ізаї до ХХІ століття. Звучатиме твір українського композитора Віталія Вишинського та світова прем’єра – інвенція для скрипки соло The Worst Death Scene Ever Томаса Меллана.

Поняття барокова музика або музика бароко описує стиль європейської музики в період приблизно між 1600 та 1750 роками. Барокова музика наслідує музику епохи Відродження і передує класичній музиці, її вершинами зазвичай вважають творчість Й. С. Баха, Г. Ф. Генделя і А. Вівальді.

З нагоди фестивалю одеська гобоїстка Уляна Макєєва розповіла ZAXID.NET сімейну легенду про вибір свого інструменту та про мрії створити єдиний в Україні духовий квінтет.

«Це одна з найкращих гобоїсток в Україні!», – захоплено каже про Макєєву українсько-американський дириґент Теодор Кухар. Проте Уляна майже невідома львівській публіці. Ми вирішили познайомитися з виконавицею ближче.

«Як дядя Юлік»

Уляна Макєєва з раннього дитинства знала, що гратиме на гобої. Її батьки-музиканти обирали інструмент для дочки не тільки по красі звуку, а й по перспективності для подальшої кар’єри. «Врешті залишилися валторна і гобой – доволі рідкісні інструменти, на яких у порівнянні з іншими грають досить мало, – розповідає сімейну легенду Уляна. – Мій батько працював у Харківському театрі музичної комедії. Я маленькою приходила до нього на репетиції, сиділа в оркестровій ямі. Якось сказала, що хочу бути як дядя Юлік, а дядя Юлік грав на гобої. Отак цей вибір і відбувся остаточно».

Випробування себе

Шлях Уляни лежав прямісінько до спеціалізованої музичної школи в рідному Харкові. Перші три роки вона грала на блок-флейті, адже саме з цього інструменту починається навчання всіх духовиків, а вже потім був гобой. Окрім інструментального, дівчина навчалася ще й на теоретичному відділі. З кінця 10-го класу грала в Харківському молодіжному оркестрі «Слобожанський». З відзнакою закінчила Університет мистецтв ім. І. Котляревського, а після цього вирішила спробувати свої сили за межами рідного міста. «В Академічному симфонічному оркестрі Чернігова якраз у той час набирали багато музикантів. Мені було цікаво: чи зможу я? Та й умови там були кращі, ніж у Харкові. Конкурс пройшла, але пропрацювала в оркестрі небагато, лише півроку», – розповідає Уляна.

Потім була Одеса. «Мені дуже подобалося в оперному театрі! Там гарний колектив. Але опера має свої особливості: треба бути готовим виконувати довгі твори по три-чотири години та грати той самий репертуар кілька десятків років. Робота на сцені мені більш цікава», – пояснює Уляна свій перехід до Одеського філармонічного оркестру. Наразі вона концертмейстер гобоїв.

Уляна Макєєва любить грати в камерних ансамблях і мріє створити квінтет духовиків: флейта, гобой, кларнет, фагот і валторна. «Це дуже рідкісне для України явище. Взагалі у нас духова музика не надто розвинена. Коли мене питають, на якому інструменті я граю, мені іноді соромно казати. “На чому ти граєш? – На гобої. – Го що?», – ділиться виконавиця.

Вперше на львівській сцені

Макєєва мала багато виступів на фестивалях в Україні та за кордоном, але у Львові грала лише одного разу – на конкурсі, ще студенткою. Запрошення на Leopolis Baroque Festival отримала від дириґента Теодора Кухара. Він бачив записи її виступів, вважає Уляну найкращою гобоїстокою в Україні. «У нього купа ідей і величезне бажання залучати людей. Перед ним неможливо встояти!», – сміється музикантка.

Спочатку виникла ідея другого концерту фестивалю, 8 серпня, в якому Теодор Кухар гратиме соло на альті. «Я дуже поважаю дириґентів, які мають оркестровий досвід у виконавстві, а тим більше на такому рівні, як Теодор, – каже гобоїстка. – Це значить, що він не тільки може донести до музикантів свою ідею, а й знає, як це зсередини». Разом із Теодором Кухаром і Михайлом Сосновським вона гратиме Концерт для флейти, гобоя та альта з оркестром Георга Телемана, а також солюватиме в телеманівському концерті для гобоя. «Я очікую багато радості від спільного музикування і від Львова», – каже гобоїстка.


Диригенти: Теодор Кучар, Іван Остапович
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Джерело: Zaxid.net



Інші:

У понеділок Національний рейтинг Укрінформу "Інфобум-Класична Музика 2024" оголосить переможців
Львівська філармонія оголошує конкурс піаністів Ukrainian Piano Awards
У Житомирській філармонії започаткували безоплатні майстер-класи з різних видів мистецтва
Музика Лео Орнштейна оживе у Львові!
Музика єдності: в Національній опері відбудеться урочистий концерт до Дня Соборності України
Театральна премія імені Леся Курбаса: кого номіновано у 2025 році
Виставковий проєкт «ЛИСИК»
Варшавський фонд Pro Musica Viva цьогоріч розширить географію симфонічних концертів в Україні
Зміни у театральній категорії: оголосили номінантів на Шевченківську премію 2025
“Присвята”
Після успіху у Європі театр Франка повезе "Конотопську відьму" у США та Канаду
Ювіляр Золтан Алмаші: чверть століття разом із «Київською камератою»
П'ятеро юних музиканток та музикантів Кривого Рогу здобули нагороди на міжнародних конкурсах та фестивалях
Українській культурний фонд пропонує гранти музикантам для запису синглу або альбому
Міжнародний фонд Івана Франка розпочав прийом робіт і супровідних документів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2025 році
GRA-2025: прийом заявок
Фортепіанні концерти Барвінського та Косенка видав німецький лейбл
Перелік кандидатів на премію Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Львівській опері "Різдвяна містерія" підсумувала рік 60-го обертання "Юності" навколо сонця
Джуніор концерт: юні таланти Львівщини на сцені Органного залу
Унікальні концерти січня в музеї Соломії Крушельницької
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
У Рівненській обласній філармонії відбудеться екскурсія «Нерозкриті таємниці органного залу»
У Львівській опері встановили рекорд наймасштабнішого виконання пісні «Україні Слава»
Зимові прем’єри в Києві: чим дивуватимуть театри на початку року
Оголошення про початок подання матеріалів на здобуття мистецької премії «Київ»
Національна філармонія України відкриває Молодіжну академію для майбутніх зірок музики
Претенденти на премію Б. М. Лятошинського у 2025 році
Національна опера України успішно представляє українське мистецтво в Японії
Два масштабні фестивалі, що присвячені музиці Баха і Моцарта, дитячі концерти та святкування ювілею Бориса Лятошинського
«Піккардійська Терція» в Києві: різдвяний концерт, що зігріє серця та підтримає ЗСУ
У 2025 році на державному рівні відзначатиметься 150-річчя від дня народження Рейнгольда Глієра
Січень у Національній філармонії
З Бахом у Новий рік: перший фестиваль-2025 у Львівській філармонії
У МКСК вручили мистецькі премії лауреатам 2024 року
Січень у Львівському органному залі: святкова музика, ексклюзиви та концерти для першого разу
Січень у Музеї Соломії Крушельницької: музика, що надихає
ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО. Liatoshynsky Space 2025. 03.01–26.01.2025
Різдвяна колаборація оркестру та етнобренду
Січень у Національній опері України
      © 2008-2024 Music-review Ukraine