Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
Таванець Дмитро
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
6 жовтня 2024, неділя
Поширити у Facebook

Польська музика в Україні: Пендерецький і Лютославський у виконанні Симфонічного оркестру Національної філармонії Вперше за його диригентським пультом польсько-український диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

25 жовтня на головній сцені філармонії знов звучатиме польська музика. Симфонічним оркестром Національної філармонії диригуватиме Маестро Роман Ревакович, який є палким популяризатором української музики у Польщі та польської - в Україні. Сталим та очікуваним є, організований ним фестиваль Дні української музики у Варшаві, на якому звучать твори українських композиторів останніх 250 років. Так само регулярними є концерти польської музики в Україні. Цьогоріч вони відбуватимуться у Хмельницькому, Полтаві, Черкасах і два у Києві.

Перша подія у Києві є відлунням концерту, який відбувся 25 років тому (!) у цьому ж залі, з цим же диригентом та з такою само програмою!

А от Симфонічним оркестром Національної філармонії Маестро - диригуватиме вперше!

У програмі звучатиме музика Кшиштофа Пендерецького, Вітольда Лютославського та Йоганнеса Брамса.

"Пробудження Якова" - поворотний твір у спадщині Пендерецького. Написаний у середині 1970-х, він маркує перехід композитора від авангардних шукань до свого стилю, ґрунтованого на поміркованій модерністській естетиці. Хоча у ньому впізнаються характерні ознаки творчості Пендерецького: великий об'єм звукових хмар, дослідження можливостей всього оркестру, акустично неочевидні прийоми гри, видіти рух до ясності та врівноваженості.

Інший класик польської музики ХХ століття Вітольд Лютославський цікавився способами організації невпорядкованих звукових мас. Так він прийшов до ідеї контрольованої алеаторики - повтору різними інструментами визначеного мелодичного звороту довільну кількість разів у певних рамках, що створює ефект природності звучання та водночас робить виконання твору щораз унікальним. Таким буде і київське виконання його Фортепіанного концерту. Солюватиме в концерті надзвичайно тонкий музикант Дмитро Таванець, фортепіано.

Ефектно фіналізує концерт - Симфонія No 1 до мінор, написана Йоганнесом Брамсом. На її написання композитор витратив - від ескізів до останніх штрихів, - 21 рік!

Коли Брамс закінчив її у вересні 1876 року, йому було сорок три роки (Бетховену - двадцять дев'ять, Шуберту - п'ятнадцять, Шуману - двадцять два, Малеру - двадцять вісім, Моцарту - вісім чи дев'ять, але це вже зовсім інша історія...). Ця симфонія писалася так довго, адже повинна була чекати з'ясування складних емоційних відносин Брамса з Робертом і Кларою Шуман (тільки після смерті Роберта в 1856 році Брамс нарешті зміг почати визнавати, що його пристрасть до старшої Клари повинна була залишитися нерозділеною), і, що більш важливо, його сильного бажання піти по стопах Бетховена. Диригент Ганс фон Бюлов навіть назва Брамсівську Першу симфонію - "Десятою симфонією Бетховена" через схожість між головною темою фіналу Першої симфонії Брамса і головною темою фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Таке порівняння скоріше дратувало Брамса: він вважав, що це рівнозначно звинуваченням у плагіаті, тоді як він вважав використання ідіоми Бетховена в цій симфонії актом свідомого вшанування. Проте не можна плутати одного композитора з іншим: ритмічний драйв Бетховена в значній мірі належить йому, тоді як, більш типова експансивність Брамса, - присутня протягом всієї цієї симфонії, а його музична мова однозначно романтична за манерою XIX століття. Цінність і важливість досягнень Брамса у цій симфонії визнав навіть найвпливовіший критик Відня, переконаний консерватор Едуард Ганслік.

Всі ці фантастично емоційні твори побілка почує в інтерпретації маестро Романа Реваковича, польсько-українського диригента, народженого у Польщі у сім'ї українських жертв операції "Вісла", який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах.

За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща. Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури Співорганізатори концерту: Польський інститут у Києві та Фундація Pro Musica Viva.


Роман Ревакович


Автор: Стельмашевська Ольга
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Дмитро Таванець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Портал Експеримент



Інші:

СЯЄВО — відкриття ювілейного 65-го циркового сезону Національного цирку України
У межах Українського АРТ ХАБу «Мистецька ФОРТЕЦЯ» відбувся благодійний концерт
У Театрі Франка відбудеться світова прем’єра вистави «Ґалісія»
Фінал літа у Львівській філармонії
Львівська філармонія відкриє концертний сезон за участі відомого чеського валторніста Радека Баборака
«Київська камерата» та Йорг Цвіккер на сцені Національної філармонії України…
Згадуємо Анатолія Авдієвського
Відійшла у вічність видатна піаністка Марія Крушельницька
XXVII Міжнародний театральний фестиваль «Мельпомена Таврії» відбудеться з 12 по 20 вересня під гаслом #театр_там_де_ми
У Харкові стартував дводенний фестиваль електронної музики
У Британії вимагають скасувати виступ Анни Нетребко в Королівській опері
“Реквієм за майбутнім”: звук і колір надії 
Містяни негативно сприйняли ребрендинг Дніпровського академічного театру опери та балету
Снаряд влучив у театр у Херсоні: пошкоджені фасад і вікна
У Рівному триває VIII Міжнародний фестиваль органної музики Musica Viva Organum
Небо Києва захищає оперний співак
“Білий букет”
Рок-опера «Патріот» відкриє 44-й сезон Київської опери
З'явиться двомовне видання лібрето Сергія Жадана "Вишиваний. Король України": кошти від продажу йтимуть на ЗСУ
Музична вистава «Розмова птахів» на Bouquet Kyiv Stage: мистецтво як шлях до миру і перемоги
Національна філармонія відкриває сезон із новим головним диригентом
“Енеїда”: музично-пластична вистава Театру Ветеранів, режисер - Ахтем Сеїтаблаєв
Екскурсія Софійським собором з музичним супроводом
Львівська національна опера розпочинає 126-й театральний сезон
Німецькі благодійники подарували театру опери та балету автобус
Національна опера відкриває 158-й театральний сезон
«Змушує плакати, навіть коли не розумію слів». Нідерландці співають українською, не знаючи її, а весь світ слухає
70 000 гривень для ветеранів: у Львові відбулося благодійне відкриття фестивалю «Дзеркало»
Теодор Кухар очолив Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України, як головний диригент
В Літературному музеї Одеси відбудеться концерт музики юних композиторів
Львівщина стане центром міжнародного піаністичного конкурсу: Україна представить масштабний мистецький проєкт світового рівня
Полтавська філармонія анонсує концерти на підтримку ЗСУ та вечори інструментальної музики
Українська громада вітає рішення національної опери "Естонія" розірвати співпрацю з митцем через зв'язки з росією
НМАУ у списку лідерів
«Bouquet Kyiv Stage-2025»
Львівська черниця стала лауреаткою міжнародного конкурсу композиторів
На зламах часу: Бетховен і Лятошинський
Світло звуку. 4 серпня - закриття фестивалю «Pizzicato e Cantabile»
Конкурс на здобуття премії імені В. С. Косенка у 2025 році
Принцеса Анна зустрілася з оркестром ВМС ЗСУ
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
211.jpg