Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської  камерної філармонії
Пилатюк Назар
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
Крячок Василь
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії
2 жовтня на сцені київського Будинку архітектора оркестр починає свій 35-й концертний сезон
24 вересня 2023, неділя
Поширити у Facebook

Для ювілейної події музиканти підготували особливу програму: поряд з іменами видатних композиторів минулого – Баха, Бортнянського, Мендельсона прозвучать твори відомих українських композиторів сучасності на чолі з легендарним Мирославом Скориком.

“Родзинкою” концерту стануть твори, які нині звучать у виконанні оркестру “Ренесанс” не тільки в Україні, а й у Європі.

Це Реквієм-присвята місту Марії – Маріуполю – у авторстві композитора Золтана Алмаші та Фантазія на теми пісень рок-гурту “Океан Ельзи” “Не твоя війна” в аранжуванні Богдани Фроляк – лауреатки Національної премії імені Т. Шевченка, а також знаменитий твір «Ми-Є» Юрія Шевченка.

Стати солістами концерту запрошені скрипаль Назарій Пилатюк та віолончеліст Сергій Казаков.

За диригентським пультом засновник та беззмінний очільник оркестру “Ренесанс” – маестро Василь Крячок.

Повномасштабна війна росії проти України застала диригента Крячка у рідному Маріуполі. В заблокованому росіянами місті він був свідком жахливих злочинів армії рф.

У Києві Василь Михайлович відродив оркестр Маріупольської філармонії, проєкт мав назву «Філармонія Нескорених», який презентував у столиці, нині планується великий концертний тур по Україні й за кордоном.

- Після повномасштабного вторгнення росії Маріуполь було окуповано, музиканти роз’їхалися хто куди. Як могли, так і виїхали. Філармонія нараховувала в той час 102 працівники разом з технічними службами, з них, як би не було боляче, 67 нелюдів, - цитує В. КРЯЧОКА сайт rozmova.wordpress.com. -  Ми поновили діяльність 20-го лютого, мене й колектив у Києві зустріли по-братськи. Я приїхав до столиці, зайшов до Михайла Шведа, генерального директора Національної філармонії України.

Ми домовилися: один концерт буде в Концертному залі імені Лисенка Далі шукали репетиційні майданчики. Так знайшли Будинок архітектора, зараз ми маємо репетиційну залу.

Оголосили конкурс на заміщення вакансії, нас з Маріупольської філармонії пʼять, ми підібрали музикантів  з Луганської філармонії, потім – тих, хто в Сєвєродвінськ приїхав, з Харківської, Запорізької, з Кривого Рогу... 

...Все залишилось вдома: партитури… В кінці березня місяця, коли активно бомбили місто, і ударною хвилею винесло все остаточно, — і вікна, і двері, зруйновані історична пам‘ятка — вітражний зал, осколком снаряда було пробито дах в стеля будівлі, а там переховувались не тільки проукраїнськи налаштовані цивільні, а й сепаратисти, які скористалися можливістю, та винесли з філармонії все що можна, навіть з мого директорського кабінету, крім оргтехніки винесли — фраки, смокінги, концертні костюми. Бабочки, запонки – для чого вони їм потрібні? Кларнет Selmer, нульовий, скрипку одого скрипаля (він потім помер), інструменти. 

Вкрали все, що можна! Партитури. В мене бібліотека була. Не в кожному обласному центрі я бачив таку бібліотеку. Для всіх оркестрових я все робив сам. У мене було дуже багато камерної літератури, симфонічної музики, оперної класики — 33 роки оркестру  тоді було. Все залишилось там. Або вкрали.

Я приїхав, а в мене ні одного аркушика нотного не було!

Я вдячний співробітникам Національної філармонії, Михайлові Шведу, колезі своєму, пану Миколі Дядюрі, головному диригенту Національної опери і Філармонії за допомогу. 

Першу партитуру я привіз з Німеччини. Золтан Алмаші написав реквієм-посвяту Марії, місту Маріуполю.  І ноти Богдани Фроляк: Фантазія на теми пісень Рок гурту Океан Ельзи «Не твоя війна», котра присвятила цей твір двом оркестрам: Маріупольському Камерному оркестру «Ренесанс» та Академічному Камерному оркестру «Віртуози Львова» під орудою мого колеги, народного артиста України  диригента Сергія Бурко. Вона написала цю Фантазію десь років 8 чи 10 тому.

Була розмова и Богдана говорить: «Я зроблю Фантазію на темі пісень рок-гурту «Океан Ельзи». Остання пісня була — «Не твоя війна»... 

Що змінила війна? Ставлення до життя: потрібно працювати. По-перше, мене підтримував весь світ. У мене дуже багато знайомих з Італії, Австрії, Швейцарії, Німеччини, Польщі, диригенти – вони запрошували працювати. 

Скажу одне: не витрачати час на непотрібні речі, на непотрібних людей, на непотрібні заняття. Я насолоджуюсь усім — співпрацею, працею, репетиціями, концертами. 

Поки не звільниться все це все як воно повинно по кордонах 1991 року, я не буду грати жодного звуку  російської музики, чисто принципово. Є багато музики європейської, дуже багато музики української. 

Ми стали на ноги. Ну, нехай все поки стоїть десь на боку. Коли стане вертикально, будемо повертатися в Маріуполь. Але життя йде, і музика вічна!





Колективи: Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Василь Крячок
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Будинку архітектора



Інші:

В укритті відкрили освітню виставку про українського художника Івана-Валентина Задорожного
Виставка про море, науку та памʼять
Театральна прем’єра жовтня: видовищна постановка «Лісова пісня» у Київському академічному театрі ляльок
Українські співачки запрошують на "Вечорниці" у… Дубаї
«Музика – це мова почуттів»
Жовтень у Національній філармонії України
30 вересня відзначає день народження легендарний Валентин Сильвестров
Стартував другий сезон проєкту "Гід по класичній музиці" KharkivMusicFest
Українська музика – це наш голос, наша сила і наша перемога!
"Козаки Поділля" покажуть грандіозну концертну програму на честь захисників із Хмельниччини
В Ужгороді стартував перший Відкритий конкурс юних органістів
«Орфей в пікселі»
Львівський органний зал відкриває Homin Center
Переможницею «RECITAR CANTANDO» стала Анна Богач
Презентація цифрової платформи та концерти: що чекає відвідувачів Музею Соломії Крушельницької у жовтні
Різнобарвний жовтень у Львівському органному залі: від ніжності клавіш до гучності труб
Чим порадує меломанів Національна опера у жовтні?
Напередодні світової прем’єри презентовано терйлер фільму «Обережно: Діти»
«Оперний театр у час історичних викликів: історична ретроспектива, сучасні меседжі»
Що презентує міжнародний театральний фестиваль «Золотий лев-2025»?
«СХІД ОПЕРА ФЕСТ-2025»
Вперше в Україні здійснюється повний запис камерних симфоній Євгена Станковича
Про війну і надію: відкриття 31-го міжнародного фестивалю сучасної музики «Контрасти»
Horowitz Competition 30
Сумська обласна філармонія взяла участь у міжнародному фестивалі в Іспанії
«Крила натхнення»
“Море. Ліс…” Україна. Литва
З 27 вересня по 11 жовтня відбудеться ХХХVI Міжнародний фестиваль «Київ Музик Фест-2025»
Органні імпрези
23 вересня виповнюється 153 роки від дня народження видатної української співачки Соломії Крушельницької (1872-1952)
Одеська опера відкриває світові нові голоси
Володимир Сивохіп більше не очолює Львівську філармонію
У Чернівецькому театрі розповіли про постановку першої опери Бортнянського «Креонт»
Директором Київського державного музичного ліцею імені Миколи Лисенка призначено заслуженого діяча мистецтв України Олексія Сергійовича Бояра.
День відкритих дверей у Музеї Соломії Крушельницької з нагоди дня народження співачки
«ЛІНІЯ ВОГНЮ»: повнометражний документальний фільм про українських рятувальників
«Варіації»
Про партеси: лекція Ольги Шуміліної. Супровідна освітня програма до концерту «Гомін»
19 вересня відзначає день народження Маестро Євген Станкович
«Медовий місяць» отримав приз імені Альберта Відершпіля на міжнародному кінофестивалі в Гамбурзі.
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
602.jpg