Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської  камерної філармонії
Пилатюк Назар
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
Крячок Василь
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії
2 жовтня на сцені київського Будинку архітектора оркестр починає свій 35-й концертний сезон
24 вересня 2023, неділя
Поширити у Facebook

Для ювілейної події музиканти підготували особливу програму: поряд з іменами видатних композиторів минулого – Баха, Бортнянського, Мендельсона прозвучать твори відомих українських композиторів сучасності на чолі з легендарним Мирославом Скориком.

“Родзинкою” концерту стануть твори, які нині звучать у виконанні оркестру “Ренесанс” не тільки в Україні, а й у Європі.

Це Реквієм-присвята місту Марії – Маріуполю – у авторстві композитора Золтана Алмаші та Фантазія на теми пісень рок-гурту “Океан Ельзи” “Не твоя війна” в аранжуванні Богдани Фроляк – лауреатки Національної премії імені Т. Шевченка, а також знаменитий твір «Ми-Є» Юрія Шевченка.

Стати солістами концерту запрошені скрипаль Назарій Пилатюк та віолончеліст Сергій Казаков.

За диригентським пультом засновник та беззмінний очільник оркестру “Ренесанс” – маестро Василь Крячок.

Повномасштабна війна росії проти України застала диригента Крячка у рідному Маріуполі. В заблокованому росіянами місті він був свідком жахливих злочинів армії рф.

У Києві Василь Михайлович відродив оркестр Маріупольської філармонії, проєкт мав назву «Філармонія Нескорених», який презентував у столиці, нині планується великий концертний тур по Україні й за кордоном.

- Після повномасштабного вторгнення росії Маріуполь було окуповано, музиканти роз’їхалися хто куди. Як могли, так і виїхали. Філармонія нараховувала в той час 102 працівники разом з технічними службами, з них, як би не було боляче, 67 нелюдів, - цитує В. КРЯЧОКА сайт rozmova.wordpress.com. -  Ми поновили діяльність 20-го лютого, мене й колектив у Києві зустріли по-братськи. Я приїхав до столиці, зайшов до Михайла Шведа, генерального директора Національної філармонії України.

Ми домовилися: один концерт буде в Концертному залі імені Лисенка Далі шукали репетиційні майданчики. Так знайшли Будинок архітектора, зараз ми маємо репетиційну залу.

Оголосили конкурс на заміщення вакансії, нас з Маріупольської філармонії пʼять, ми підібрали музикантів  з Луганської філармонії, потім – тих, хто в Сєвєродвінськ приїхав, з Харківської, Запорізької, з Кривого Рогу... 

...Все залишилось вдома: партитури… В кінці березня місяця, коли активно бомбили місто, і ударною хвилею винесло все остаточно, — і вікна, і двері, зруйновані історична пам‘ятка — вітражний зал, осколком снаряда було пробито дах в стеля будівлі, а там переховувались не тільки проукраїнськи налаштовані цивільні, а й сепаратисти, які скористалися можливістю, та винесли з філармонії все що можна, навіть з мого директорського кабінету, крім оргтехніки винесли — фраки, смокінги, концертні костюми. Бабочки, запонки – для чого вони їм потрібні? Кларнет Selmer, нульовий, скрипку одого скрипаля (він потім помер), інструменти. 

Вкрали все, що можна! Партитури. В мене бібліотека була. Не в кожному обласному центрі я бачив таку бібліотеку. Для всіх оркестрових я все робив сам. У мене було дуже багато камерної літератури, симфонічної музики, оперної класики — 33 роки оркестру  тоді було. Все залишилось там. Або вкрали.

Я приїхав, а в мене ні одного аркушика нотного не було!

Я вдячний співробітникам Національної філармонії, Михайлові Шведу, колезі своєму, пану Миколі Дядюрі, головному диригенту Національної опери і Філармонії за допомогу. 

Першу партитуру я привіз з Німеччини. Золтан Алмаші написав реквієм-посвяту Марії, місту Маріуполю.  І ноти Богдани Фроляк: Фантазія на теми пісень Рок гурту Океан Ельзи «Не твоя війна», котра присвятила цей твір двом оркестрам: Маріупольському Камерному оркестру «Ренесанс» та Академічному Камерному оркестру «Віртуози Львова» під орудою мого колеги, народного артиста України  диригента Сергія Бурко. Вона написала цю Фантазію десь років 8 чи 10 тому.

Була розмова и Богдана говорить: «Я зроблю Фантазію на темі пісень рок-гурту «Океан Ельзи». Остання пісня була — «Не твоя війна»... 

Що змінила війна? Ставлення до життя: потрібно працювати. По-перше, мене підтримував весь світ. У мене дуже багато знайомих з Італії, Австрії, Швейцарії, Німеччини, Польщі, диригенти – вони запрошували працювати. 

Скажу одне: не витрачати час на непотрібні речі, на непотрібних людей, на непотрібні заняття. Я насолоджуюсь усім — співпрацею, працею, репетиціями, концертами. 

Поки не звільниться все це все як воно повинно по кордонах 1991 року, я не буду грати жодного звуку  російської музики, чисто принципово. Є багато музики європейської, дуже багато музики української. 

Ми стали на ноги. Ну, нехай все поки стоїть десь на боку. Коли стане вертикально, будемо повертатися в Маріуполь. Але життя йде, і музика вічна!





Колективи: Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Василь Крячок
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Будинку архітектора



Інші:

В сховищі Одеської опери готують прем'єру
Харків'ян кличуть пограти на цимбалах, що пережили "прильоти"
Вчать вокалу і грі на інструментах: у Дніпрі відкрилася релокована музична школа з Покровська
Музикант Львівської філармонії, що постраждав на війні, знову зможе грати
В Ужгороді лунатиме "Музика миру"
Бетховен | Шуберт. Симфонія № 6
До 1000-го дня повномасштабного вторгнення рф
Kyiv Baroque Fest – 2024
У Львівському органному залі вперше українською зазвучить найвідоміша англійська опера
У Рівному виступить легендарний британський диригент Стівен Еллері
В Одеському оперному театрі прем'єра шевченківської кантати-симфонії "Кавказ"
23 листопада у Києві вперше прозвучить на День пам’яті жертв голодоморів знаменита сюїта «Червона скрипка» під батутою Кері-Лінн Вілсон
Кульмінація театрального року: Фестиваль-Премія «GRA» назве найкращих
Триває підготовка до прем’єри «Молочайник»
“Дідона та Еней” зазвучить українською у Львівському органному залі
ПРЕМʼЄРА етноісторичного перформансу «Сила нації»
Прем'єра балету «Аліса в Задзеркаллі» в листопаді
Національний цирк України розпочав гастрольний тур Францією з різдвяною програмою «LE MIRACLE DE NOEL»
Національний симфонічний оркестр України під орудою маестро Володимира Сіренка, – відправляється у велике європейське гастрольне турне: 5 країн | 17 міст | 18 концертів
Зеленський нагородив українських митців у День працівників культури
Презентація альбому «Спадок»
11 листопада філармонія запрошує здійснити занурення у польську музику ХХ століття в День Незалежності Польщі
ІГРИ МУЗИКИ
У Києві відбудеться Kyiv Baroque Fest - 2024
Про перший в Україні віртуальний музей оперного театру
Стали відомі переможці мистецької премії імені Богдана Хмельницького 2024 року
Закарпатська обласна філармонія запрошує на концерт Академічного камерного оркестру
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Києві відбудеться прем'єра віднайденої опери “Креонт” Бортнянського
У Варшаві вже 2025 року планують зіграти уривки з опери, яку український композитор пише для "Метрополітен-опери"
“Арнольд Шенберґ. Той, хто змінив музику”
14 листопада в Миколаєві відбудеться прем’єра Херсонського театру Куліша «Молочайник»
ІІІ Всеукраїнський конкурс хорових диригентів імені Дмитра Загрецького
У Нью-Йорку знайшли раніше невідомий вальс Шопена
Шевченківська премія-2025: оприлюднили перелік претендентів
Урочистий концерт з нагоди відкриття Органного залу – подія де перетинаються історії, традиції та сучасність
3 листопада Оркестр Саксофонів гратиме на честь винахідника саксофонів Адольфа Сакса
У Львові в музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича: листопад, сповнений культурних подій
Українська скрипалька зі світовим ім’ям Віра Жук виступить у Львові з премʼєрною програмою!
Гастрольний листопад Одеської опери
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
602.jpg