MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ
Позняк Алла
Шуляк Микола
Академічний симфонічний оркестр Харківської обласної філармонії
Янко Юрій Володимирович
Бабій Галина
Пірієв Олександр Валерійович
MARIUPOL CLASSIC: НІЧ В ОПЕРІ
«Маріуполь - Велика культурна столиця України»
20 вересня 2021, понеділок
Поширити у Facebook


Родзинкою цьогорічного міжнародного фестивалю класичної музики Mariupol Classic стали open-air-концерти, які неначе магніт вельми потужно притягнули увагу як до самого фестивалю, так і до класичної музики.

В такому форматі і з таким зірковим складом - вона звучала тут чи не вперше.

Справжній феєрверк класичної музики і певний культурний шок викликав у містян та гостей столиці українського призов`я - проєкт «Ніч в опері».



Світова оперна класика звучала у блискучому виконанні оперних зірок, яких визнав світ.

Всі вони – українці, солісти Національної опери ім. Шевченка, заслужені артисти України - Тетяна Ганіна, сопрано; Алла Позняк, мецо-сопрано; Микола Шуляк, тенор; Дмитро Агеєв, бас.





Розкішна палітра голосів, підтримана інструментальними барвами симфонічного оркестру Харківської філармонії під керівництвом диригента, народного артиста України, маестро Юрія Янко. Харизматична ведуча, справжня перлина Українського радіо – музикознавець Галина Бабій, - і створено справді іскристу, мов келих шампанського програму: Джоаккіно Россіні, Жорж Бізе, Шарль Гуно, Гаетано Доніцетті, Сергій Рахманінов, Джакомо Пуччіні, Каміль Сен-Санс. Найкращі оперні арії та справжні вокальні шедеври. Вечірні сукні солісток та смокінги чоловіків. І велетенська, повна людей, чаша Театральної площі: на оперу прийшли сім’ями, від немовлят до людей поважного віку, безліч молоді, з тих, хто прибіг, прийшов і приїхав на велосипедах чи скейтах. Дітлахи, які увесь вечір, наче в казковому екстазі, танцювали у просторі перед сценою. Святкова атмосфера тремтіла і вирувала у нічному повітрі, бездоганні голоси лилися в ефір: соковитий і свіжий голос Тетяни Ганіної, пристрасний і хвилюючий – Галини Позняк, вібруючий світлом кохання – Миколи Шуляка, потужний і глибокий, мов море – Дмитра Агеєва.







Кульмінація вечора означилася в програмі суцільною інтригою: світова прем’єра симфонічної сюїти «Ніч в опері» - за назвою найвідомішого альбому рок-групи Queen - A Night at the Opera, що зайняв 6-у позицію у рейтингу «100 кращих рок-альбомів усіх часів». Авторка сюїти - Теодора Відерунт. Не знайоме ім’я, вочевидь, творчий псевдонім і ще одна інтрига. Новий твір присвячувався дню народження соліста Queen, Фредді Мерк’юрі (1946-1991), якому 5 вересня 2021 року виповнилося би 75.

«Відтворити голос свого кумира Фредді Мерк’юрі голосом віолончелі - це мрія, до якої я йшов більше 20 років» - з цими словами соліст-віолончеліст і продюсер цього концерту Олександр Пірієв готовий був до виходу на сцену. Ведуча, звертаючись до публіки, підкреслила, що в симфонічній сюїті також пролунає запис голосу самого Фредді Мерк’юрі, «який завжди приворожував яскравою театральністю, і часто звертався до оперної естетики». Отже, прагнення легендарного Фредді Мерк’юрі «бути в опері» здійснилося ще раз цієї ночі - на українській землі.


Після зливи оплесків і повторення прем’єрної частини на біс, перші враження від почутого висловила Діана Трима, директорка департаменту культурно-громадського розвитку міськради Маріуполя: «Я чекала саме цього концерту: виступ Харківського симфонічного оркестру і світових оперних зірок, а в другій частині - світової прем’єри «Ніч в опері». Як організатор, переживала, щоб виконати всі технічні і звукові вимоги, заради грандіозного звучання оркестру, оперних солістів і сольної віолончелі на сцені просто неба. Людей прийшло дуже багато і ті кому не вистачило стільців, сідали на рюкзаки, бордюри, траву чи просто стояли, аби почути світову класику наживо, і це надзвичайно приємно. Те, чого ми так прагнули, готуючи і сам фестиваль, і цей концерт. «Ніч в опері» вразила всіх ефектним поєднанням візуалу – фото і відео легендарного рок-виконавця і симфонічної музики, голосу Фредді Мерк’юр і музики соло-віолончелі. Мушу сказати, цього року Mariupol Classic зумів задовольнити забаганки і очікування усіх поціновувачів класики. Ми відкрили нову локацію – руїни Хоральної Синагоги, яка довгі роки стояла покинутою. Тепер це топ-місце, яке має дуже великий потенціал як цікавий майданчик для сучасних арт-перформенсів. Традиційні для фестивалю сцени Камерної філармонії та Драматичного театру ражали оригінальними програмами, кількістю і якістю виконавців світового рівня, що завітали до Маріуполя вперше й аншлагами. Цьогорічний фестиваль приніс суцільний позитив».


Після прем’єри, Олександр Пірієв розкрив, нарешті, деякі подробиці проєкту: «Основою симфонічної сюїти стали чотири найулюбленіші композиції, які на мою думку, передають приховану глибину особистості Фредді Мерк’юрі. Це «Пісня пророка», The Prophet’s Song, за семантикою близька до ідей зороастризму, найдревнішій релігії у світі, адже Фредді Мерк’юрі був її послідовником. Потім - любов всього життя, Love of My Life - найвідоміша балада, яку він написав для своєї подруги Мері Остін (обидві композиції з альбому A Night at the Opera). Третя, найтрагічніша для мене, ніби заповіт, «Bijou» - з останнього прижиттєвого альбому Innuendo – в цій частині сюїти ми, через спеціальний композиторський прийом, подали голос самого Фредді Мерк’юрі. І на фінал - традиційна композиція, якою рок-група Queen закінчувала всі свої живі концерти, і в тому числі, легендарний альбом A Night at the Opera, - це God Save the Queen, де присутня символічна для групи гра слів. Всі частини сюїти перетікають одна в одну, згідно оперних канонів, яких, і це важливо, - дотримався і альбом рок-групи Queen A Night at the Opera.

Як і в творчості Фредді Мерк’юрі, в послідовності частин сюїти немає ніякої випадковості. Плюс - багато містичних сенсів. За назвою альбому A Night at the Opera створено наш проєкт: синтез оперної класики і рок-симфонічної сюїти «Ніч в опері». Так само, Фредді Мерк'юрі протягом життя рухався - від рок-музиканта до світової класики і це визнала, навіть, примадонна Монсеррат Кабальє.

Відбулося те, про що я мріяв: 75 років від дня народження кумиру мільйонів ми відзначили не банальним кавером з відомих пісень, а спеціально написаним, новим, оригінальним твором, де музика Queen, голос Фредді Мерк’юрі, потужний оркестровий потік - об’єдналися в одне ціле. Сподіваюсь, це гарний початок для Маріуполя, який теж змінюється: ви бачили цю глядацьку площу, яка нас не відпускала. Вочевидь, місто Маріуполь варте того, щоб мати свій оперний театр – тут вже є підготовлена публіка і керівництво міста розуміє, що саме висока планка культури зробить його європейським і залишить у минулому всі його сірі будні. Я щасливий, що прем’єра відбулася саме тут і саме так, як, можливо, бажав би сам Мерк'юрі. Україна сьогодні відкрила його музику з абсолютно іншого боку».

Фестиваль Mariupol Classic реалізовувався вже вчетверте, і вперше в межах проєктів «Маріуполь - Велика культурна столиця України» та культурно-мистецьких ініціатив «Діалог мовою мистецтва» за підтримки Українського культурного фонду.

Анна Архипова, музикознавець
Маріуполь – Київ


Автор: Анна Архипова
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Харківської обласної філармонії
Виконавці: Алла Позняк, Микола Шуляк
Диригенти: Юрій Янко
Музикознавці: Галина Бабій
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists, Маріупольска камерна філармонія
Конкурс (фестиваль): Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»



Інші:

125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
777.jpg